فاجعه خصوصیسازی در خطوط اتوبوسرانی: ضعف نظارت و ناکارآمدی اجرایی
به گزارش اطلاع با ما ، فاجعه خصوصیسازی در خطوط: خصوصیسازی در ایران، بهویژه در حوزه خدمات عمومی مانند خطوط اتوبوسرانی، بهجای بهبود کیفیت، به افت شدید خدمات و ایجاد نارضایتیهای گسترده منجر شده است. اتوبوسهای قدیمی و فرسوده، رانندگان بینظم، نبود برنامهریزی دقیق برای ساعت کاری، و ابزارهای اطلاعرسانی از کار افتاده، تنها بخشی از مشکلات این حوزه است.
دلیل اصلی؟ خصوصیسازی در ایران اغلب به بهانه ضعف اجرایی دولت صورت میگیرد. اما این سوال مطرح میشود: دولتی که در اجرا ضعف دارد، چگونه میتواند نظارت موثری بر عملکرد بخش خصوصی داشته باشد؟
همانطور که اشاره شد، بهجای خصوصیسازی بیهدف و بدون برنامهریزی دقیق، نیازمند توانمندسازی دولت در اجرای امور و نظارت کارآمد هستیم. دولت قوی نهتنها میتواند خدمات عمومی را بهخوبی ارائه دهد، بلکه اگر خصوصیسازی انجام شود، نظارتی موثر و حرفهای بر آن خواهد داشت.
این تجربه خطوط اتوبوسرانی بهوضوح نشان میدهد که خصوصیسازی بدون اصلاح ساختار دولتی و ایجاد شفافیت در نظارت، صرفاً صورتمسئله را پاک میکند و مشکلات را عمیقتر میسازد.
برچسب ها :اتوبوسرانی ، خصوصیسازی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0