کد خبر : 142150
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1403 - 10:33

۷ نکته خواندنی از عملیات ۷ اکتبر

عملیات طوفان‌الاقصی چگونه نقشه اسرائیل را نقش بر آب کرد؟

عملیات طوفان‌الاقصی چگونه نقشه اسرائیل را نقش بر آب کرد؟
درست یک سال پیش و در 7 اکتبر سال 2023، چیزی حدود 1200 عضو حماس -600 نفر در میدان و 600 نفر خارج از میدان-طی طرح و نقشه‌ای پیچیده، دقیق و بی‌نقص -که فقط تعداد بسیار اندک و انگشت شماری از جزئیات آن آگاه بودند.

به گزارش اطلاع با ما، طوفان‌الاقصیدرست یک سال پیش و در 7 اکتبر سال 2023، چیزی حدود 1200 عضو حماس -600 نفر در میدان و 600 نفر خارج از میدان-طی طرح و نقشه‌ای پیچیده، دقیق و بی‌نقص -که فقط تعداد بسیار اندک و انگشت شماری از جزئیات آن آگاه بودند- ضرباتی به صهیونیست‌ها وارد کردند که تبعات و پس لرزه‌های آن در منطقه و دنیا هنوز ادامه دارد. مغز متفکر و طراح این طرح را «محمد ضیف» و فرمانده میدانی حال حاضر آن را «یحیی سنوار» گفته‌اند. در این باره گفتنی‌های شنیدنی هست که از نظرتان می‌گذرد:

1-پروتکل‌ هانیبال

یکی از اتهامات دروغینی که پس از حماسه 7 اکتبر توسط رسانه‌های صهیونیستی و غربی به طور گسترده‌ای پخش می‌شد کشتار وسیع ساکنین اشغالی توسط حماس بود که طی تحقیقات بعدی مشخص شد که رژیم صهیونیستی از عوامل اصلی کشتار آنهاست. بعدها گزارش‌های متعددی از رسانه‌های عبری منتشر شد که نشان می‌داد، صهیونیست‌ها برای مقابله با مبارزان حماس، خیلی از خودی‌ها را کشته‌اند.

2- برترین تکنولوژی‌ها هم اسرائیل را نجات نداد

حماسه ۷ اکتبر هنگامی رخ داد که رژیم صهیونیستی از هرگونه امکانات و تکنولوژی نوین که امکان رصد مردم غزه و حماس را فراهم می‌کرد بهره می‌برد. با این حال حماس توانست بدون اطلاع نهادهای اطلاعاتی – امنیتی رژیم این عملیات بزرگ و تاریخی را رقم بزند.

3-نابودی نقشه‌های خطرناک «آبراهام» و «آیمک»

دو هفته قبل از حمله طوفان‌الاقصی در 22 سپتامبر 2023 بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل درباره «خاورمیانه جدید» سخنرانی کرده بود. او به قدرت و جایگاه رژیم به عنوان مجری امنیت منطقه می‌بالید. او نقشه‌ای هم در دست داشت که پروژه بزرگ کریدور هند-خاورمیانه- اروپا (imec) که از هند شروع می‌شد و به کشورهای خلیج‌فارس می‌رسید و در ادامه به حیفا و در آخر به اروپا متصل می‌شد را نشان می‌داد. این پروژه خطرناک با حمایت کامل آمریکا شکل گرفته بود.

4- پایان پروژه صهیونیسم

روندی که رژیم صهیونیستی این روزها در غزه و لبنان دنبال می‌کند از نظر بسیاری منجر به پایان پروژه استعماری «صهیونیسم» می‌شود. «نائومی کلین»، ستون‌نویس یهودی روزنامه گاردین می‌گوید: «صهیونیسم یک بت دروغین است که ایده سرزمین موعود را گرفته و آن را به سند فروش برای یک دولت نظامی‌گرای قوم‌محور تبدیل کرده است.» وی در آخر خواستار جدایی از صهیونیسم و برگشت به یهودیت می‌شود که بسیار متفاوت از صهیونیسمی است که امروزه در سرزمین‌های اشغالی دیده می‌شود.

5- ذبح دموکراسی و اخلاق

معیارهای دموکراسی غربی برای رژیم صهیونیستی هیچ اعتباری ندارد و این رژیم مجاز است هر قوانین حقوق بشری و آزادی بیان را ذبح کند. این شرایط برای متحدین کشورهای غربی این رژیم نیز مجاز است تا با هر کسی یا هرچیزی که به گونه‌ای از فلسطین حمایت کرده است برخورد کنند.

6- نفرت جهانی

نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین و این روزها لبنان و نمایان شدن چهره کریه این رژیم آن برای جهانیان منجر شد تا محبوبیت این رژیم کاهش شدیدی پیدا کند. بزرگ‌ترین اعتراضات دانشجویی از زمان جنگ ویتنام در آمریکا علیه رژیم اشغالگر و در حمایت از فلسطین شکل گرفت و هزاران دانشجو در آمریکا و دیگر کشورهای غربی با تعلیق، اخراج و دستگیری رو‌به‌رو شدند.

7- هوا شدن ابزار هولوکاست

افسانه «هولوکاست»، از جمله ابزارهای تاریخی صهیونیست‌ها برای مظلوم‌نمایی بوده است. بعد از عملیات طوفان‌الاقصی، و شروع جنگ غزه و لبنان، «مظلوم‌نمایی» دیگر در قامت این رژیم خونخوار نمی‌گنجد و بعید است این رژیم بتواند از این پس، از این افسانه کمافی‌السابق، سوءاستفاده کند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.