کد خبر : 135730
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 شهریور 1403 - 15:07

عفو و تخفیف مجازات محکومان به مناسبت میلاد پیامبر (ص)

عفو و تخفیف مجازات محکومان به مناسبت میلاد پیامبر (ص)
حجت الاسلام اختری در تشریح برنامه‌های هفته وحدت از عفو و تخفیف مجازات محکومان (جرائم غیرعمد) به مناسبت میلاد پیامبر (ص) خبر داد.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از دانشجو، حجت الاسلام اختری، رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت در نشست خبری گفت: مسئله وحدت اسلامی در نظام جمهوری اسلامی پایه گذاری شد به این شکلی که ما امروز می‌بینیم والا مسئله وحدت را توجه دارید که یکی از امور ضروری در دین مقدس اسلام است و خداوند متعال در قرآن کریم در آیات مختلف اصل وحدت و امت واحده و همچنین عنوان تعامل بین مسلمانان به عنوان برابری و برادری در بین آنها و همچنین ضرورت وحدت امت و شکل گیری وحدت و دوری از اختلاف و درگیری و تنازع و تفرقه افکنی در قرآن متعال تصریح شده و خداوند آن را خواسته است.

وی افزود: خداوند عبادت خودش را در وحدت قرار داده است. امت اسلام باید یک امت واحده باشد تا بتواند ارتباط با خداوند متعال را محقق کند.

حجت الاسلام اختری گفت: این رابطه ارتباط بین امت را برای ایجاد وحدت عنوان برادری قرار داده است. اینها یکی از ضروریاتی است که در دین مقدس اسلام ما شاهد هستیم و هر حرکت و هر نغمه و هر صدایی از هر کس و از هر سو برای ایجاد تفرقه و فتنه انگیزی بلند شد، پیامبر با آن مقابله کرد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت ادامه داد: مظلومیت مردم فلسطین و غزه به طور خاص در شعار وحدت امسال مورد توجه قرار گرفته است. ما شاهد هستیم در نظام جمهوری اسلامی، به مسئله وحدت اهمیت زیادی داده می‌شود.

حجت الاسلام اختری گفت: امروز می‌بینیم که مقام معظم رهبری به مسئله وحدت توجه و اهتمام ویژه‌ای دارند و در برابر فتنه انگیزان همواره مواضع روشن و محکمی اتخاذ کرده اند. تلاقی هفته وحدت در آستانه یک سالگی عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی، این مناسبت را نسبت به ادوار گذشته متفاوت کرده است.

وی بیان کرد: ما شاهد هستیم که دشمن در تلاش است تا تفرقه ایجاد کند. همین موضوع باید مورد توجه نخبگان باشد. در برخی از کشور‌ها به بهانه‌های پوچ تفاوت‌های مذهبی، برخی تلاش می‌کنند با تمسک به گروهک‌های تکفیری در میان مذاهب اسلامی تفرقه ایجاد کنند.

حجت الاسلام اختری اظهار داشت: در برخی مناطق دیگر، به تفاوت‌های نژادی متمسک می‌شوند. ریشه این مورد به صهیونیست‌ها بر می‌گردد. نوع دیگر، تفاوت‌های ملیتی و زبانی است که دشمن تلاش دارد تا بدین وسیله بذر نفاق را توسعه دهد. پشت تمامی این اختلاف افکنی‌ها، انگلیس و آمریکای جنایت کار قرار دارد. متاسفانه در میان برخی کشور‌های اسلامی، شاهد دامن زدن به اختلاف‌ها و فتنه انگیزی‌ها هستیم.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت اضافه کرد: جنایات و وحشی گری رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین باید مورد توجه و اهتمام جدی قرار گیرد. چرا امروز رژیم اشغالگر قدس امروز اینچنین دست به کشتار می‌زند؟ به این دلیل که بیش از پنجاه و چند کشور اسلامی نه در سازمان ملل ونه در اتحادیه‌های منطقه‌ای خودشان تلاش می‌کنند تا در برابر این رژیم بایستند.

وی عنوان کرد: برخی کشور‌های عربی دائما اقدام به صدور بیانیه می‌کنند، اما باید بدانیم که این دست اقدامات تاثیرگذار نیست. امت اسلامی امروز امکانات فراوانی دارند و باید این‌ها را برای مجبور سازی رژیم اشغالگر قدس به عقب نشینی و پذیرش آتس بس بکار بگیرند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.