کد خبر : 138763
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 مهر 1403 - 10:40

عراقچی: حزب‌الله خود تصمیم می‌گیرد و به تنهایی قادر است از لبنان و مردم لبنان محافظت کند

عراقچی: حزب‌الله خود تصمیم می‌گیرد و به تنهایی قادر است از لبنان و مردم لبنان محافظت کند
در نشست خبری که در نیویورک برگزار شد، دکتر سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، به سؤالات خبرنگاران پیرامون موضع ایران در قبال حزب‌الله و تحولات اخیر منطقه پاسخ داد.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از دانشجو، در نشست خبری که در نیویورک برگزار شد، دکتر سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، به سؤالات خبرنگاران پیرامون موضع ایران در قبال حزب‌الله و تحولات اخیر منطقه پاسخ داد.

عراقچی در پاسخ به پرسش‌هایی درباره نقش ایران در حمایت از حزب‌الله و استفاده این گروه از نیروی نظامی گفت: “حزب‌الله خود تصمیم‌گیرنده است و کاملاً به تنهایی قادر به محافظت از خود، همچنین از لبنان و مردم لبنان است.”

وی همچنین تأکید کرد: “ما همیشه گفته‌ایم که از حزب‌الله در مبارزه مشروع‌اش برای دفاع از لبنان و مردمش در برابر جنایات رژیم اسرائیل و اشغالگری آن حمایت می‌کنیم.”

در پاسخ به اتهامات مربوط به نقض قطعنامه‌های بین‌المللی، عراقچی افزود: “حزب‌الله هیچ اقدامی خلاف قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت انجام نداده است. این قطعنامه مانع از هرگونه حضور نظامی می‌شود، که این امر توسط رژیم اسرائیل رعایت نشده است.”

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که تنش‌ها در منطقه همچنان بالا است و جامعه بین‌المللی به دنبال یافتن راه‌هایی برای کاهش درگیری‌ها است.

برچسب ها :حزب‌الله ، عراقچی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.