کد خبر : 119992
تاریخ انتشار : شنبه 6 مرداد 1403 - 12:22

عاشورا؛ رویای کودکی نقاشی که آن را به تصویر کشید

عاشورا؛ رویای کودکی نقاشی که آن را به تصویر کشید
علی بحرینی از جمله هنرمندان نقاشی است که رویای کودکی خود که به تصویر کشیدن واقعه عاشورا بود را تحقق بخشید.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها که در دهه سوم ماه محرم هستیم هنرمندی نقاش به ارائه آثار هنری خود در قالب نمایشگاهی پرداخته که عنوان این نمایشگاه «رستاخیز» است و از اول امرداد در نگارخانه شماره یک فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد که این هنرمند نقاش، صحنه‌های مختلفی از واقعه عاشورا و زندگی حضرت علی (ع) را در ابعاد مختلف و با تکنیک و سبک تلفیقی از رئالیسم و امپرسیونیسم به تصویر کشیده است.

در جریان افتتاحیه این نمایشگاه، چهره‌های شناخته شده‌ای چون؛ حسام الدین سراج خواننده، حسن روح الامین نقاش، محمد خراسانی زاده مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محسن خاتمی رئیس فرهنگسرای نیاوران، محمد زرویی نصرآباد مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری نام، سید شهاب الدین شکیبا قائم مقام مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری، مهدی متولیان عضو انجمن تجسمی بنیاد روایت فتح و … حضور داشتند.

محمد خراسانی زاده مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به هنر اساطیری اظهار کرد: وقتی هنر ایرانی با یک شور و اشتیاق خاموش نشدنی به نام محبت اهل بیت (ع) و داغ عزای حضرت سیدالشهدا (ع) ترکیب شود باعث خلق پدیده‌ای می‌شود که همواره ماندگار می‌ماند و با زبان هنر بر دل می‌نشیند.

در ادامه، حسام الدین سراج با ارزشمند خواندن آثار علی بحرینی، تصریح کرد: این آثار با انتخاب بسیار جالبی از صحنه‌های عاشورا، در عین این‌که یک بیان رئال دارند ولی به شیوه‌ای سوررئال نیز هستند. هر کدام از این آثار مانند یک رمان و شعر محسوب می‌شوند و امیدوارم مردم از این نمایشگاه و آثار دیدن کنند.

همچنین، سید محسن خاتمی رئیس فرهنگسرای نیاوران، عاشورا را به عنوان برجسته‌ترین رویداد تاریخ انسان که ستیز بین حق و باطل است عنوان و تصریح کرد: پرداختن اهالی هنر به این رویداد فرصتی است که می‌توان با خلق آثار ارزشمند و فاخر هنری، پیغام انسانیت، عدالت و حق‌جویی را با زبان هنر به دیگران رساند.

علی بحرینی درمورد این نمایشگاه بیان کرد: نمایشگاه رستاخیز در دوبخش عاشورایی و زندگی امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) در حال برگزاری است که ۳۸ اثر، مجموع تابلو‌های ارائه شده در نمایشگاه است و در این میان، ۲۲ اثر در خصوص واقعه عاشورا و ۱۶ کار از فراز‌های مهم زندگی امام علی (ع) هستند و نمایشگاه رستاخیز از ۱ امرداد تا ۱۲ امرداد در نگارخانه فرهنگسرای نیاوران آماده بازدید علاقمندان است.

این هنرمند نقاش درمورد سبک کار‌های ارائه شده در نمایشگاه رستاخیز گفن: سبک اجرایی کار‌ها تلفیقی از رئال و امپرسیونیسم است.

بحرینی با اشاره به شروع فعالیت هنری خود تصریح کرد: من از کودکی همه رویا و زندگیم نقاشی بود؛ به طوری که ذهنم سرشار از طرح و نقش بود و در این مسیر بسیار تلاش می‌کردم. از دهه ۷۰ به‌طور جدی‌تر کارهایم را سر و سامان دادم و تقریباً گرایش‌های مختلف هنری را کنار گذاشتم و به نقاشی پرداختم و از این رهگذر، مجموعه‌های متنوعی را اجرا کردم که می‌توان به مجموعه های: ساقی، تفرج در آیینه ها، فصل سرخ، خاطره ها،کرشمه، مهر و ماه و همچنین، رستاخیز اشاره کرد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.