کد خبر : 143422
تاریخ انتشار : جمعه 20 مهر 1403 - 12:47

صدور ۷ همت برگ تشخیص مالیاتی برای لوکس سواران

صدور ۷ همت برگ تشخیص مالیاتی برای لوکس سواران
تاکنون ۵۶۶ هزار و ۷۵۳ مالک خودرو مشمول مالیات به ارزش حدود ۷ هزار میلیارد تومان(همت) شده اند.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از  تسنیم، لوکس سواران– به تازگی رئیس کل دیوان محاسبات با اشاره به ترک فعل وزارت اقتصاد در شناسایی املاک و خودرو لوکس هشدار داد که وزارت امور اقتصادی و دارایی چنانچه همکاری لازم را انجام ندهد، پرونده این دستگاه اجرایی در دادسرا مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی عدم شناسایی املاک و خودرو‌های مجلل و گران قیمت و عدم تعیین قیمت مبنا برای اخذ مالیات از آنها را نوعی ترک فعل دانست و اظهار داشت: بر اساس این ترک فعل در سال 1402 منابع پیش بینی شده از محل این بند قانونی بطور چشمگیری کاهش یافته است. همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند، کلیه اطلاعات خود را به موقع و بدون هیچگونه تاخیری به دیوان محاسبات کشور ارائه نمایند.

در واکنش به این موضع دیوان محاسبات کشور، سازمان مالیاتی تاکید کرده است، طی سه سال گذشته (1400 تا 1402) از مجموع 782 هزار و 323 خودرو لوکس شناسایی و گزارش شده توسط نیروی انتظامی به سازمان امور مالیاتی، تعداد 566 هزار و 753 مالک خودرو مشمول مالیات به ارزش حدود 7 هزار میلیارد تومان(همت) شده اند.

از مجموع 566 هزار و 753 مالک خودرو مشمول مالیات شده نیز تعداد 235 هزار و 617 مالک تاکنون نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام نموده اند که از آنان مبلغ2.5 همت (42 درصد) وصول شده است.

اما در خصوص وصول نشدن کل مالیات متعلق به مالکان خودروهای لوکس باید در نظر داشت، از آنجایی که مجلس شورای اسلامی قانون گذار در جهت جلوگیری از تضییع حقوق مودیان، سازوکار اعتراض در هیات بدوی و تجدید نظر را پیش بینی کرده است، تعدادی از مالکان خودروهای لوکس به مالیات تعیین شده اعتراض دارندکه به این ترتیب وصول مالیات آنها به دوره های بعد موکول می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.