کد خبر : 134601
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 شهریور 1403 - 23:26

شهادت امام حسن عسگری (ع)، یادآور مظلومیت و پایمردی در مسیر حق

شهادت امام حسن عسگری (ع)، یادآور مظلومیت و پایمردی در مسیر حق
شهادت امام حسن عسگری (ع) در تاریخ اسلامی، فصلی پر از درس‌های بزرگ و آموزنده برای مسلمانان و پیروان اهل بیت (ع) است.

به گزارش اطلاع با ما شهادت امام حسن عسگری (ع) در تاریخ اسلامی، فصلی پر از درس‌های بزرگ و آموزنده برای مسلمانان و پیروان اهل بیت (ع) است. ایشان یازدهمین امام شیعیان و فرزند امام هادی (ع)، در دوره‌ای حساس و پر از ظلم و ستم زندگی کردند که حکومت عباسیان با تمام توان در تلاش بود تا شعله‌های هدایت و نور امامت را خاموش کند.

امام حسن عسگری (ع) در دوران کوتاه اما پربار امامت خود، با وجود فشارهای فراوان، به تبیین معارف اسلامی و حمایت از جامعه شیعیان پرداخت. ایشان در شرایطی که تحت نظارت و حصر شدید نظام عباسیان بودند، همچنان از هر فرصتی برای هدایت پیروان خود بهره بردند. در همان دوران خفقان، امام به حفظ شبکه وکلا (نمایندگان) شیعیان و تلاش برای حفظ ارتباط با آنان اهتمام ورزیدند تا راه ارتباطی با امام زمان (عج) در عصر غیبت صغری هموار شود.

شهادت امام حسن عسگری (ع) نقطه عطفی در تاریخ اسلام بود که با آن، دوران غیبت امام زمان (عج) آغاز شد. این رخداد تاریخی، شیعیان را به سمت توجه بیشتر به ضرورت وجود امام پنهان و حفظ ایمان در دوران غیبت هدایت کرد.

امروز، در سالروز شهادت این امام همام، بر ماست که با تاسی به شخصیت و آموزه‌های ایشان، در راه حق و عدالت پایدار باشیم و ارزش‌های اسلامی را در زندگی فردی و اجتماعی خود جاری سازیم.

شهادت امام حسن عسگری (ع) تسلیت باد.

برچسب ها :امام ، شهادت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.