کد خبر : 134793
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 شهریور 1403 - 15:56

سینمای ما سینمای باسوادی نیست!

سینمای ما سینمای باسوادی نیست!
پرداختن به موضوع که چرا سلیقه مخاطب ایرانی گرایشی به فیلم و سریال‌های مبتذل، بدون محتوا و‌ صرفا طنز را دارد ، به اندازه یک کتاب ۴۰۰الی ۵۰۰صفحه‌ای حرف برای گفتن دارد.

به گزارش اطلاع با ما  احمد طالبی نژاد:پرداختن به موضوع که چرا سلیقه مخاطب ایرانی گرایشی به فیلم و سریال‌های مبتذل، بدون محتوا و‌ صرفا طنز را دارد ، به اندازه یک کتاب ۴۰۰الی ۵۰۰صفحه‌ای حرف برای گفتن دارد.
طنز وکمدی خوب مانند عصر جدید چارلی‌چاپلین، اثری است که با یه چشم بخنداند و با یک چشم بگریاند.اما فیلم‌های الان‌چیزی نیست جز یک مشت مهملات عجیب غریبی که سرهم شده فقط برای اینکه مردم بخندن؛ اما نه فکری نه اندیشه‌ای نه هیچی پشتش نیست.
فیلم ایرانی یعنی قیصر،یعنی گاو، یعنی فیلم‌های مهرجویی یعنی فیلم‌های کیمیایی و…آدم غصه اش می‌گیرد که چرا آدم های استخوان دار آدم‌های باسواد سینما یا به‌کل کنار کشیدن یا کم کار شدن یا به هرحال شرایط برای اینکه بتوانند فیلمی را شروع کنند، وجود ندارد.
این سینما، سینمای باسوادی نیست. خیلی از این آدم‌ها سواد سینمایی ندارند. سینما را در حد یک وسیله می‌بینند برای یا تبلیغات یا پولدار شدن؛ سوداگری بر سینما حاکم شده نه فرهنگ و هنر.

برچسب ها :سواد ، سینما

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.