کد خبر : 44208
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 - 22:31

سرزمین چالش‌ها، تعطیلی کافه‌های اطراف دانشگاه تهران به منظور صیانت از ارزش‌های اسلامی-ایرانی

سرزمین چالش‌ها، تعطیلی کافه‌های اطراف دانشگاه تهران به منظور صیانت از ارزش‌های اسلامی-ایرانی
گزارشات حاکی از این است که تدابیر این گونه، به همکاری تمام بخش‌های دانشگاه به وقوع پیوسته و کافه گدار نیز در حال فعالیت است با این‌که فعالیت آن مغایر با ارزش‌ها و سیاست‌های دانشگاه اعلام شده است.

به گزارش اطلاع با ما در حالی که تاریخ تیرماه گذشته نامه‌ای منتسب به رئیس دانشگاه تهران، تحت عنوان “صیانت از فرهنگ اصیل اسلامی-ایرانی” منتشر شد، اطلاعات جدید نشان می‌دهد که در یک‌سال‌ونیم گذشته تمام کافه‌های اطراف این مرکز آموزشی تعطیل و جمع‌آوری شده‌اند. این تدابیر شامل نامه‌هایی از جمله کافه پنجره، کافه ایما، کافه سکو، و کافه باکارا را در بر گرفته است.

در حالی که برخی از کافه‌داران نه تنها با چالش حجاب روبرو شده‌اند بلکه از تدابیر اعمال شده به تعطیلی مجبور می‌شوند، نگرانی‌ها نسبت به آینده کسب و کارهای آنها افزایش یافته است. اعلام شده است که تلاش‌ها برای حفظ ارزش‌های اسلامی و سیاست‌های علمی دانشگاه به همراه تدابیری جدید ادامه خواهد یافت و کافه‌های مغایر با این اصول ممکن است در آینده نیز مورد تعطیلی قرار گیرند.

کافه‌های مذهبی هم از تذکر اماکن در امان نیستند!

گزارشات حاکی از این است که تدابیر این گونه، به همکاری تمام بخش‌های دانشگاه به وقوع پیوسته و کافه گدار نیز در حال فعالیت است با این‌که فعالیت آن مغایر با ارزش‌ها و سیاست‌های دانشگاه اعلام شده است. این اقدامات نه تنها به صورت مستقیم بر کسب و کارهای محلی تأثیر گذاشته است بلکه این اقدامات را به عنوان یک پدیده بزرگ‌تر در زمینه فرهنگ و ارتباطات در ایران می‌توان مورد بررسی قرار داد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.