کد خبر : 126195
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1403 - 22:03

نقش "زمان" در معادله‌ی مجازات و بازدارندگی؛

زمانِ مجازات سخت

زمانِ مجازات سخت
"تنگه زمان" یک شاخص مهم در اثربخشی عملیات انتقام و بازدارندگی محسوب می‌شود اکنون برای هر دو طرف، زمان موضوعی مهم و تعیین کننده با آثار متفاوت است.

به گزارش اطلاع با ما  زمانِ مجازات سخت مهدی عسگری:”تنگه زمان” یک شاخص مهم در اثربخشی عملیات انتقام و بازدارندگی محسوب می‌شود اکنون برای هر دو طرف، زمان موضوعی مهم و تعیین کننده با آثار متفاوت است.

در واقع روند #مجازات_سخت با اعلام رسمی آن از سوی ایران و لبنان آغاز شده و آثار آن در عملیات روانی و سیطره ترس و وحشت در سرزمین اشغالی و نیز اقتصاد آمریکا و شرکا مشهود است تاکنون این بخش از عملیات مجازات، خسارات قابل توجهی به رژیم و حامیانش وارد کرده است.
فراخوان نیروهای ذخیره، لغو مرخصی‌ها و آماده باش کامل در ارتش رژیم در کنار وضعیت شبه تعطیل در برخی بخش‌ها بویژه در حیفا و تلاویو، گویای سایه وحشت فراگیری است که بر رژیم سایه انداخته است.

از سوی دیگر طراحی دقیق برای یک عملیات ویرانگر اما نقطه‌زن نیاز به زمان مناسب و هماهنگی‌ مجموعه‌ای از عوامل در داخل و خارج و در بین اضلاع جبهه مقاومت و آمادگی برای مراحل بعدی دارد.

درعین حال، عبور از #تنگه_زمانی، واجد برخی آسیب‌هاست که درصورت دور شدنِ بیش از حد از زمان ترور، بروز می‌کند. هماهنگ شدن کشورهای همسو با رژیمِ کشتارزیست، گرفتن آرایش دفاعی مشترک، گسیل کردن تجهیزات و تسلیحات مورد نیاز به منطقه، تشدید عملیات‌های جنون‌آمیز توسط باند تبهکار صهیونیستی همچون حمله به مدرسه و ترور فرماندهان مقاومت، در کنار کاهش تب داغ مطالبه‌ی انتقام در افکارعمومی با مشمول مرور زمان شدن عملیات، از جمله‌ی این موارد محسوب می‌شود.
آنها نیز در مقابل با برخی ترفندها در پی این هستند که عملیاتِ مجازات مشمول مرور زمان شود که در صورت لزوم به برخی موارد خواهیم پرداخت.

بنابراین انتخاب یک نقطه‌ی زمانی بهینه، با در نظر گرفتن تمام این جوانب، که اصل غافلگیری و برق‌آسا بودن را هم رعایت کند یکی از مهمترین نکات در طراحی دقیق عملیات مجازات سخت محسوب می‌شود. ‌

در گام اول ضربه به گیجگاه حریف، درحال انجام است، اکنون روزهای متمادی است که رژیم تروریست و آمریکا، متأثر از برخی علائم، اعلام خطر می‌کنند که ظرف ۲۴ساعت آینده این‌حمله انجام می‌شود!

آنها می‌دانند که این خونخواهی و #مجازات_شدید، دیگر نمادین نخواهد بود، مجازات وقتی اثربخشی بالایی خواهد داشت که فراتر از محاسبات آنها رقم بخورد و این مدل از درگیری در نظریه بازی‌ها، به چیکن استراتژی معروف است که برای تخریب دستگاه محاسباتی حریف با ریسک‌پذیری بالایی همراه می‌شود.

 

برچسب ها :اسرائیل ، ایران ، مجازات

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.