کد خبر : 133987
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 شهریور 1403 - 13:50

ریختن مصالح ساختمانی در حریم جاده‌ تا ۲ سال حبس دارد

ریختن مصالح ساختمانی در حریم جاده‌ تا ۲ سال حبس دارد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: ریختن هرگونه زباله، نخاله و مصالح ساختمانی در حریم جاده ها علاوه بر جریمه نقدی، یک ماه تا ۲ سال حبس به دنبال دارد.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل ازانتخاب، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: ریختن هرگونه زباله، نخاله و مصالح ساختمانی در حریم جاده ها علاوه بر جریمه نقدی، یک ماه تا ۲ سال حبس به دنبال دارد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان، عارف امرایی اظهار داشت: براساس ماده هفت لایحه قانون ایمنی راه ها، ریختن زباله، نخاله، مصالح ساختمانی، روغن موتور و نظایر آن، نصب و استقرار تابلو یا هر شی دیگر در راه ها و حریم قانونی جاده همچنین هر گونه عملیات منجر به اخلال در تردد وسایل نقلیه و راه دسترسی ممنوع و جرم محسوب شده است.

وی ادامه داد: طبق قانون، مرتکبان جرایم بالا علاوه‌ بر جبران خسارت وارده به حبس از سه ماه تا ۲ سال محکوم می شوند و چنانچه تخریبی صورت نگرفته باشد، حسب مورد موظف به رفع موانع، رفع تجاوز و جبران خسارت وارده به یک تا ۶ ماه حبس یا پرداخت جزای نقدی از ۵۰۰ هزار تا پنج میلیون ریال محکوم خواهند شد.

وی بیان کرد: ایجاد راه دسترسی به حریم و گذرگاه مناسب درختکاری، عبور دادن تاسیسات از عرض راه و نصب تابلو در حریم فقط با اجازه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان امکانپذیر است.

برچسب ها :جاده ، مصالح

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.