کد خبر : 158026
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 آذر 1403 - 10:57

روایت بازی و جمهوری اسلامی ایران

روایت بازی و جمهوری اسلامی ایران
یک بازار ۳۲۰ میلیارد دلاری به رهبری چین، آمریکا، ژاپن، کره‌جنوبی، بریتانیا و چند کشور کوچک و بزرگ دیگر که تنها بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ رشد ۲۶ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش اطلاع با ما ، روایت بازی و جمهوری اسلامی ایران: یک بازار ۳۲۰ میلیارد دلاری به رهبری چین، آمریکا، ژاپن، کره‌جنوبی، بریتانیا و چند کشور کوچک و بزرگ دیگر که تنها بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ رشد ۲۶ درصدی را تجربه کرده است. کرونا ثابت کرد بازی‌های رایانه‌ای فقط ویژه گوشه‌نشین‌ها و درون‌گراها نیست و حالا ۳ سال پس از آن بیماری فراگیر جهان در عصر جدید، این بازی‌ها در اشکال مختلف ویدئویی، کنسولی و موبایلی به انفجار درآمد نزدیک شده است.

نکته قابل اعتنا در این برشماری آن است که ترکیه، پاکستان و هند با سرمایه‌گذاری هوشمندانه در تبلیغات افزونه اپ‌ها و وب‌سایت‌ها توانسته‌اند با رشد ۲۹ درصدی و ۲۱ درصدی بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱، سهم هنگفتی از درآمد بازیگران سطح دوم را از آن خود کنند.

در ناامنی‌های خسارت‌بار سال ۱۴۰۱ که مهم‌ترین تهدید ادراکی – شناختی ۴۵ سال حکمرانی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید، به اذعان‌های پراکنده مقاماتی از نهادهای امنیتی، ذهن گیم‌محور معترضانی از نسل جدید، پیشران طراحی موقعیت‌ها و کنش‌های اعتراضی بود.‌ معترضان شکلی از جنبش بدون سر را به نمایش گذاشتند که از تعریف خود به عنوان بازیگر جهان شر ابایی نداشت و مسأله و موقعیت را صرف‌نظر از امکانات و راهکارها، حل‌ناشدنی یا پیچیده می‌دید. در نتیجه، نوعی مقاومت ذهنی در برابر هر گونه رفتار رقیب پیدا کرده بود که ناواقعیتی در مقابل واقعیت و شرایط و مختصات موجود خلق می‌کرد که خودانگیخته و سازمان‌یافته نشان می‌داد. ذهن گیم‌محور می‌تواند در صورت ارتباط آنلاین با کاربرانی دیگر در بستر بازی، انگیزه، کنش، پیام، شعار و حتی هدف بگیرد و همان کنش اعتراضی در بازی را در خیابان دنبال کند.

در نتیجه با عرصه جذاب، سودآور و پرظرفیتی روبه‌روییم که می‌تواند در ۲ سوی یک باور عمل کند. عرصه بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند محل بروز همان روایت هوشمندانه و مبتکرانه فداکاری‌ها و‌ سلحشوری‌های دفاع‌ مقدس باشد که در بیان آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با عوامل برگزاری کنگره شهدای اصفهان خود را بروز داد: «واحدها و بخش‌های نظامی، هر یک می‌توانند با تمرکز بر بازی‌های رایانه‌ای، حوادث دوران دفاع ‌مقدس را به صورت بازی‌های رایانه‌ای تولید کنند همانگونه که برخی کشورها برای القای احساس قدرت و توانایی نظامی به ذهن جوانان و نوجوانان از این شیوه استفاده می‌کنند».

برچسب ها :ایران ، ترکیه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.