کد خبر : 146613
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 آبان 1403 - 21:22

رشد عملیات بین المللی در بنادر کشور از طریق واقعی سازی تعرفه ها

رشد عملیات بین المللی در بنادر کشور از طریق واقعی سازی تعرفه ها
عملیات بین‌المللی در حوزه بنادر و دریانوردی از طریق ایجاد تعرفه‌های منطقی برای حضور بخش خصوصی و سرمایه گذاری افزایش می‌یابد.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بنادر کشور – محمد رضا آوایی مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریا نوردی با بیان اینکه لازمه هر برنامه عملیاتی و اجرایی شدن آن به ویژه در حوزه اقتصاد دریامحور نیازمند آن است که در بستر یکپارچه بتواند به جایگاه عملیاتی خود برسد گفت: مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد دریا محور تاکید بسیار زیادی داشتند و دولت در این زمینه اقدامات خوبی انجام داد و در برنامه هفتم هم به موارد بسیاری پرداخته شد. این موارد با همدلی و ایجاد وحدت می‌تواند به مرحله اجرایی وعملیاتی شدن برسد .

مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریا نوردی با بیان اینکه دستگاه های ناظر مانند سازمان برنامه و بودجه کشور که مدیریت و تخصیص بودجه را برعهده دارد در اجرایی شدن این بخش بسیار می تواند راهگشا باشد گفت: بیشترین تکلیف برای اجرایی شدن اقتصاد دریا محور بر عهده سازمان برنامه و بودجه است.

آوایی با بیان اینکه اولویت برای اجرای اقتصاد دریا محور استقرار صنایع است گفت: ایجاد صنایع در جهت تقویت گردشگری در سواحل جنوب کشور می تواند زمینه را برای توسعه صنعت دریایی کشور فراهم کند.

او اظهار کرد: رقابتی شدن هزینه‌ها در تعرفه ها و خدمات باعث جذب سرمایه گذار در سواحل جنوب کشور می شود و ما می توانیم با رقابتی شدن هزینه ها شاهد آن باشیم که بخش خصوصی با جذب سرمایه گذار زمینه را برای توسعه اقتصاد محور فراهم کند.

وی با اشاره به شناسایی تعرفه ها در حوزه دریایی و بندری در تقویت صنعت دریانوردی کشور گفت: یکی از مباحث اصلی شناسایی تعرفه ها است و اینکه ما بدانیم چه زمانی تعرفه ها به صورت یک تعرفه پویا ارائه کنیم تا زمینه برای حضور بخش خصوصی در جهت سرمایه گذاری فراهم شود.

مشاور مدیرعامل سازمان بنادر اظهار کرد: باری که وارد بندر می‌شود در بندر قبلی آن عملیاتی که ما می‌خواهیم روی آن انجام دهیم را انجام داده است و اگر قیمت را بر اساس دلار در نظر بگیریم چون عملیات ما بین‌المللی است و تجهیزات خاص باید برای آن استفاده شود همیشه این مقایسه وجود دارد که چرا ما باید در کشور های دیگر پول بیشتری پرداخت می‌کنیم بنابراین ایجاد تعرفه های منطقی و رقابت پذیر می تواند زمنیه را برای حضور بیشتر سرمایه گذاران و بخش خصوصی فراهم کند.

برچسب ها :بنادر کشور ، تعرفه ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.