کد خبر : 143643
تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 15:24

راهبرد حزب الله برای مقابله با نبرد زمینی: کمین و پشتیبانی از نیروها

راهبرد حزب الله برای مقابله با نبرد زمینی: کمین و پشتیبانی از نیروها
عملیات نظامی حزب‌الله در پاسخ به تهاجم زمینی اسرائیل به جنوب لبنان، راهبرد جنگی این گروه را آشکار نمود.

به گزارش اطلاع با ما ، حزب الله: نذیر رضا- عملیات نظامی حزب‌الله در پاسخ به تهاجم زمینی اسرائیل به جنوب لبنان، راهبرد جنگی این گروه را آشکار نمود. این راهبرد بر پایه‌ی کمین زدن به نیروهای دشمن، هدف قرار دادن خطوط پشتیبانی و ضربه زدن به نیروهای نظامی دشمن پیش از آغاز عملیات شکل گرفته است.

در این راستا، حزب‌الله در روز نخست رویارویی در مجموع 27 بیانیه صادر و اعلام نمود که علاوه بر گلوله باران مواضع توپخانه و تجمع سربازان اسرائیلی در نزدیکی پایگاه‌های نظامی مرزی، به مقابله با تلاش پیاده‌نظام ارتش اسرائیل برای نفوذ به خاک لبنان پرداخته است. همچنین حزب‌الله اعلام کرده است که با پرتابه‌های انفجاری و شلیک آتش پدافند هوایی به سمت هلیکوپترهای اسرائیلی در نزدیکی مرز، منطقه پرواز ممنوع ایجاد کرده است.

عملیات فشرده

حزب‌الله در روزهای بعد نیز در خصوص عملیات‌های انجام‌شده، بیانیه‌های متعددی صادر و از بمباران تجمعات نظامی در نقاط مرزی و هدف قرار دادن تحرکات نیروهای دشمن خبر داده است. برای مثال در روز دوم جنگ زمینی، حزب‌الله از موشک‌های برکان با کلاهک‌های انفجاری 500 کیلوگرمی و همچنین موشک‌های کوتاه‌برد «فلق» که حامل کلاهک‌های بین 70 تا 120 کیلوگرم مواد منفجره هستند، برای حمله به اهداف اسرائیلی استفاده نمود.

 راهبرد دفاع و پشتیبانی

این راهبرد نشان‌ می‌دهد حزب‌الله برای مقابله با تهاجم اسرائیل، طراحی از پیش تعیین‌شده‌ دارد. طراحی حزب‌الله با تکیه بر گروه‌های دفاعی و پشتیبانی و همچنین مکانیسم‌های هماهنگی، به این ترتیب است که گروه‌های دفاعی و کمین در خط مقدم هستند، گروه‌های پشتیبانی با فاصله از خط مقدم قرار دارند و با واحدهای رصد و گروه‌های واکنش سریع ارتباط فعال دارند.

راهبرد حزب‌الله مبتنی بر پراکنده کردن واحدهای نظامی پیاده اسرائیل و قطع هرگونه ارتباط میان نیروهای خط مقدم و واحدهای پشتیبانی دشمن است. حزب‌الله با خنثی‌سازی بالگردها، درصدد حذف نیروی پشتیبانی هوایی مستقیم و ایجاد مانع برای پیشروی نیروهای زمینی اسرائیل است اما حضور پهپادها و هدف قرار گرفتن برخی گروه‌های پشتیبانی حزب‌الله توسط آن‌ها، تاثیر حذف هلی‌کوپترها را کاهش می‌دهد.

نقطه صفر رویارویی

رزمندگان حزب‌الله برای خنثی نمودن نقش پهپادها در درگیری‌ها و پیشرفت نیروهای نظامی دشمن، تلاش می‌کنند به نقطه صفر رویارویی و تقابل تن‌به‌تن با ارتش اسرائیل نزدیک شوند. حزب‌الله در این نوع جنگ که عمدتاً به مهارت‌های فردی پیاده‌نظام وابسته است سعی می‌کند با حمله به تجمعات دشمن و پراکنده ساختن آن‌ها، مانع از پیشروی دسته‌های نظامی درون خاک لبنان شود. لازم به ذکر است تا کنون هیچ تهاجم عمده زرهی به خاک لبنان ثبت نشده و تنها برخی خودروهای کنترل از راه دور در این منطقه دیده شده‌اند.

برچسب ها :حزب الله ، نبرد زمینی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.