کد خبر : 130679
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 شهریور 1403 - 12:59

رئیس دومای روسیه: آمریکا پشت دستگیری مدیرعامل تلگرام قرار دارد

رئیس دومای روسیه: آمریکا پشت دستگیری مدیرعامل تلگرام قرار دارد
«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای دولتی روسیه واشنگتن را پشت پرده دستگیری «پاول دوروف» مدیرعامل پیام رسان تلگرام دانست و گفت که دولت آمریکا سعی دارد از این طریق بر این پلتفرم تسلط یابد.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از ایرنا، ولودین در پستی در تلگرام نوشت: دولت آمریکا از طریق فرانسه دوروف را دستگیر کرده است.

به گفته بسیاری از تحلیلگران این پیام رسان، نقش کلیدی در ارتباطات از زمان آغاز جنگ در اوکراین ایفا می کند.

دادستان‌های فرانسه دیروز دوشنبه اعلام کردند: دوروف به دلیل جرایم مربوط به پورنوگرافی کودکان، قاچاق مواد مخدر و کلاهبرداری از طریق پیام رسان تلگرام دستگیر شده است.

رویترز در ادامه آورده است که ولودین بدون ارائه مدرک، آمریکا را پشت دستگیری بنیانگذار تلگرام از طریق فرانسه دانسته است.

ولودین در همین زمینه در پستی در تلگرام نوشت: تلگرام یکی از معدود و در عین حال بزرگترین پلتفرم‌های اینترنتی است که آمریکا هیچ نفوذی بر آن ندارد. کنترل بر این پیام رسان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری برای جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا مهم است.

کاخ سفید هنوز در مورد دستگیری دوروف اظهار نظری نکرده، اما امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرده است که دستگیری این شخصیت روس به هیچ وجه یک تصمیم سیاسی نیست.

همزمان کرملین دیروز دوشنبه اعلام کرد که فرانسه هنوز هیچ اتهام رسمی علیه دوروف پیدا نکرده است.

پیام رسان رمزگذاری تلگرام مستقر در دبی، نزدیک به یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد و به ویژه در روسیه، اوکراین و کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق بسیار مورد استفاده است.

پس از آغاز جنگ در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰)، تلگرام به منبع اصلی محتوای بدون فیلتر و گاهی گمراه کننده از هر دو طرف در مورد جنگ و سیاست های پیرامون آن تبدیل شد.

برخی تحلیلگران از تلگرام به عنوان «میدان نبرد مجازی» جنگ میان اوکراین و روسیه نام می برند که به شدت مورد استفاده ولودمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین و مقامات دولت کی‌یف و همچنین روسیه است.

به گزارش ایرنا، پاول دوروف بنیانگذار پیام رسان تلگرام در تاریخ ۳ شهریور و ‌پس از آنکه جت شخصی وی از باکو در پاریس به زمین نشست، از سوی پلیس فرانسه بازداشت شد. وی تابعیت «فرانسه»، «دوبی» و «سنت کیتس و نویس» یکی از جزایر دریای کارائیب را داراست.

برچسب ها :آمریکا ، روسیه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.