کد خبر : 112890
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 تیر 1403 - 21:09

دیدار فرماندهان مرزبانی ایران و عراق با محوریت مراسم اربعین

دیدار فرماندهان مرزبانی ایران و عراق با محوریت مراسم اربعین
فرماندهان مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و عراق امروز یکشنبه با هم دیدار کردند و به بررسی مسائل مشترک مرزی، فراهم‌سازی مقدمات مراسم اربعین و سازماندهی و تسهیل ورود زائران ایرانی از طریق گذرگاه‌های رسمی پرداختند.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از خبر فوری، سردار «احمدعلی گودرزی»، فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران امروز یکشنبه با سپبهد محمد عبدالوهاب سکر، فرمانده مرزبانی عراق دیدار و گفتگو کرد.

پایگاه خبری بغداد الیوم به نقل از فرماندهی مرزبانی عراق گزارش داد، این دیدار در گذرگاه خسروی برگزار شد و طرفین مسائل مشترک مرزی، فراهم‌سازی مقدمات مراسم اربعین و سازماندهی و تسهیل ورود زائران ایرانی از طریق گذرگاه‌های رسمی را بررسی کردند.

بر اساس این بیانیه، طرفین همچنین فعالسازی کمیته‌های امنیتی مشترک را بررسی کردند که مسئوول مکانیزم حفاظت از مرز‌ها و جلوگیری از ورود غیر قانونی و قاچاق است تا امنیت و ثبات در دو کشور همسایه برقرار شود. طرف عراقی خبر داد که این دیدار پس از اقدامات نیرو‌های مرزبانی عراق صورت گرفت که هدف از آن تقویت نوار مرزی ایران و عراق و تجهیز آن به تکنولوژی‌های مدرن در زمینه رصد و مراقبت از مرزهاست.

برچسب ها :ایران ، عراق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.