کد خبر : 137872
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مهر 1403 - 9:30

دیدار جنجالی فوتسال ایران و فرانسه؛ از رسوایی تا درخواست تحقیقات فیفا

دیدار جنجالی فوتسال ایران و فرانسه؛ از رسوایی تا درخواست تحقیقات فیفا
دیدار تیم‌های ملی فوتسال ایران و فرانسه در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال، به دلیل عملکرد غیرمتعارف دو تیم به شدت جنجالی شد.

به گزارش اطلاع با ما دیدار جنجالی فوتسال ایران و فرانسه- دیدار تیم‌های ملی فوتسال ایران و فرانسه در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال، به دلیل عملکرد غیرمتعارف دو تیم به شدت جنجالی شد. با اینکه هر دو تیم ۶ امتیازی بودند و ایران با تفاضل گل بهتر صدرنشین بود، بازی در نیمه اول به شکل مشکوکی پیش رفت و به نظر می‌رسید هر دو تیم تمایل دارند به شکلی غیررقابتی نتیجه را رقم بزنند.

واکنش‌های متفاوت به این دیدار:

1. دیدار جنجالی فوتسال ایران و فرانسه:

بسیاری از کارشناسان و رسانه‌ها این دیدار را به عنوان یک رسوایی در فوتسال معرفی کردند. به عقیده آن‌ها، دو تیم با اتخاذ رویکردی غیراخلاقی و به دور از روحیه ورزشی تلاش کردند تا مسیر خود را برای رسیدن به مراحل بالاتر آسان کنند.

2. درخواست مداخله فیفا:

با توجه به جنجال‌های پس از این دیدار، صحبت‌هایی از مداخله فیفا و انجام تحقیقات رسمی مطرح شده است. کشورهایی مانند لیبی نیز به شکل رسمی از فیفا خواسته‌اند تا در این مورد تحقیق کند و از این بازی به عنوان یک «رسوایی» یاد کرده‌اند.

3. دو نگاه به این اتفاق:

دیدگاه اول این است که انتخاب یک مسیر ساده برای رسیدن به هدف بزرگ امری منطقی و تاکتیکی است. اما نگاه دیگر این است که تیم‌های بزرگ باید شجاعت و توانایی رویارویی با هر رقیبی را داشته باشند و از تاکتیک‌های غیراخلاقی استفاده نکنند.

 

چالش تیم ایران:

انتقاداتی نیز به تیم ایران وارد شده است که چرا پس از شناسایی تاکتیک غیراخلاقی فرانسوی‌ها، به بازی آن‌ها ادامه داده و در نیمه اول هیچ تغییری در استراتژی خود ایجاد نکردند. این رویکرد باعث شده سوالاتی درباره مدیریت فنی و تصمیمات کادر تیم ایران مطرح شود.

به‌طور کلی، این دیدار به عنوان یکی از نقاط تاریک در تاریخ فوتسال شناخته شده و احتمالاً تبعات آن از جمله تحقیقات فیفا و واکنش‌های رسمی دیگر کشورها ادامه‌دار خواهد بود.

برچسب ها :ایران ، فرانسه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.