کد خبر : 126369
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مرداد 1403 - 11:19

دمای مرز‌های ورودی به عراق

دمای مرز‌های ورودی به عراق
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور دمای مرزهای ورودی به کشور عراق را اعلام کرد.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از خبر فوری، این روزها گرمای هوا یکی از دغدغه‌های مهم مردم است. بسیاری از شهرهای کشور گرمای غیر قابل تحملی دارند که زندگی را دچار اختلال کرده است.در هفته‌های گذشته کاهش ساعت کاری و تعطیلی ادارات در کشور بی سابقه بود. در کنار گرما، موج تابشی اشعه فرابنفش و آلودگی هوا نیز مزید بر علت شده است. تابش اشعه آفتاب و مشکلات مربوط به آن به علاوه گرمازدگی یکی از دغدغه‌های مردم در این روزها است. اما در همین زمان ایام اربعین هم شروع شده و بسیاری از مردم در این زمان عازم کشور عراق هستند تا در این مراسم شرکت کنند. بیشتر زائران به صورت زمینی عازم کربلا هستند و دمای هوا در مرزها برای آنها امری مهم است. با این حال یکی از مشکلات اساسی که در اربعین سال جاری به یک معضل برای زائران تبدیل شده، گرمای نزدیک به 50درجه شهرستان مهران است، چرا که اربعین سال جاری و تردد زائران اربعین حسینی (ع) در فصل گرما انجام می‌پذیرد که یقیناً گرمای طاقت‌فرسای مرزهای خروجی و همچنین احتمال گرمازدگی به یک نگرانی برای زائران عتبات عالیات تبدیل شده و باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد و اقدامات لازم در این زمینه لحاظ شود.
صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره آخرین وضعیت دمای مرزها و وضعیت دمای کشور گفت: برای امروز بخش‌های شمالی استان خراسان شمالی و همچنین در جنوب کشور و در شمال استان هرمزگان و ارتفاعات جنوبی استان سیستان و بلوچستان بارش‌هایی را پیش‌بینی می‌کنیم.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: برای روز جمعه در استان خراسان شمالی، جنوب استان کرمان، شمال خراسان رضوی، بارش‌هایی را پیش‌بینی می‌کنیم. در روز جمعه در ارتفاعات رشته‌کوه البرز واقع در استان‌های سمنان، البرز و تهران بارش‌هایی را پیش‌بینی می‌کنیم. همچنین برای شمال استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال استان هرمزگان و شمال استان آذربایجان شرقی و اردبیل شاهد بارش‌هایی خواهیم بود.
ضیائیان تصریح کرد: از لحاظ روند دمایی نیز انتظار داریم دما در روزهای پنجشنبه 2 الی 3 درجه کاهش پیدا کرده و این روند در روزهای جمعه و شنبه ادامه پیدا کند.
وی درباره دمای هوا در مرزهای منتهی به عراق گفت: در مرز خسروی دمای هوا 44 درجه و در مرز مهران 46 درجه و مرز شلمچه 47 درجه، نجف 47 درجه، کربلا 45 درجه و کاظمین 44 درجه و سامرا 45 درجه است.

برچسب ها :عراق ، مرز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.