کد خبر : 134296
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 شهریور 1403 - 14:47

درآمد ۵ ماهه نخست شرکتهای بورسی در سال ۱۴۰۳۱۳۱۷۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان

درآمد ۵ ماهه نخست شرکتهای بورسی در سال ۱۴۰۳۱۳۱۷۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان
درآمد شرکت‌های بورسی که عمدتا فولادی‌ها، پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و معدنی‌ها هستند، در ۵ ماه اول سال ۱۴۰۳ بالغ بر هزار و ۳۱۷ هزار میلیارد تومان بوده

به گزارش اطلاع با ما درآمد ۵ ماهه نخست شرکتهای بورسی- درآمد شرکت‌های بورسی که عمدتا فولادی‌ها، پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و معدنی‌ها هستند، در ۵ ماه اول سال ۱۴۰۳ بالغ بر هزار و ۳۱۷ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. درآمد دلاری این شرکت‌ها نیز ۸ درصد افزایش یافته است.

این شرکت‌ها صاحبان اصلی دلار در کشور هستند و هرچه نرخ دلار بالا برود، درآمد اینها بیشتر می‌شود و به همان نسبت، کالاهای وارداتی برای مردم گران می‌شود. همچنین محصولات خود را به داخل کشور به قیمت جهانی ضربدر نرخ دلار می‌فروشند. یعنی با بالا رفتن قیمت دلار، دوجانبه سود می‌کنند.

کل نقدینگی کشور در حال حاضر حدود ۸۰۰۰ هزار میلیارد تومان است. یعنی درآمد ۵ ماهه این شرکت‌ها معادل ۱۶ درصد کل نقدینگی کشور است!

فروش دلاری محصولات پالایشی، پتروشیمیایی و فلزات که مواد اولیه تولید است، باعث شده هزینه‌های مردم به دلار باشد، در حالیکه درآمدشان به ریال است.

برچسب ها :بورس ، شرکت بورسی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.