کد خبر : 131126
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 شهریور 1403 - 21:15

حملات مرگبار جدایی‌ طلبان پاکستان

حملات مرگبار جدایی‌ طلبان پاکستان
الجزیره : اخیراً حملات هدفمند به کارگران پنجاب به الگوی رو به رشدی تبدیل شده است. مانند حملات متعدد قبلی به اتباع چینی و پروژه‌ها در این استان، ارتش آزادی‌بخش بلوچستان(BLA) به دنبال ارسال این پیام است....

به گزارش اطلاع با ما  الجزیره : اخیراً حملات هدفمند به کارگران پنجاب به الگوی رو به رشدی تبدیل شده است. مانند حملات متعدد قبلی به اتباع چینی و پروژه‌ها در این استان، ارتش آزادی‌بخش بلوچستان(BLA) به دنبال ارسال این پیام است که خارجی‌ها در بلوچستان امن نیستند. حملات اخیر نشان‌دهنده‌ی نفوذ فزاینده نیروهای جدایی‌طلب در سرتاسر استان است که حاکمیت دولت در این استان را به چالش کشیده است.

ان‌بی‌سی نیوز: اکثر این حملات با هدف تضعیف اقتصادی بلوچستان انجام می‌شود و تضعیف بلوچستان به معنای تضعیف پاکستان است. جدایی طلبان اغلب کارگران و سایرینی که از منطقه پنجاب به این منطقه وارد می‌شوند را به عنوان بخشی از کارزارِ وادار کردن آنها به ترک این استان می‌دانند و برای همین به کشتن آنها اقدام می‌کنند.

بانکوک‌پست: در پی حملات مرگبار در پاکستان، شورشیان مسلح ۳۸ نفر از جمله مقامات پلیس را در چهار حمله مختلف به قتل رساندند و یکی از بزرگ‌ترین حملات تاریخ کشور را رقم زدند. طبق بیانیه ارتش، در عملیات تلافی‌جویانه، ۱۴ نفر از نیروهای امنیتی و ۲۱ شورشی نیز جان خود را از دست دادند. همچنین شورشیان یک ریل راه‌آهن را منفجر کردند، به یک ایستگاه پلیس حمله کردند و در چندین شهر، وسایل نقلیه را در حملات غیرمرگبار سوزاندند.

دویچه وله:  منطقه بلوچستان تا حد زیادی توسعه نیافته است و سطح فقر بالایی دارد. این منطقه ناآرام از نظر نفت و ثروت معدنی غنی است و پروژه‌های زیربنایی زیادی به رهبری چین در آن قرار دارد. قبل از شروع حملات، نیروهای شورشی ارتش آزادی‌‌بخش بلوچستان (BLA) به مردم هشدار داده بود که از بزرگراه‌ها دوری کنند.

جروزالم پست:  ارتش آزادی‌بخش بلوچستان، بزرگترین گروه از چندین گروه شورشی قومی است که در طول چندین دهه با دولت مرکزی مبارزه کرده است و می‌گوید دولت به طور ناعادلانه از منابع گاز و معدنی بلوچستان بهره‌برداری می‌کند. این گروه به دنبال اخراج چین و استقلال این استان است.

عرب‌نیوز: ارتش آزادی‌بخش بلوچستان مدعی کنترل و انسداد کامل تمام بزرگراه‌های اصلی در سراسر بلوچستان شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که افراد مسلح به مسیر راه‌آهن پاکستان و ایران را در نزدیکی «کهد کوچه» منفجر کرده‌اند.

فرست‌پست : بلوچستان یک مکان کلیدی در کریدور بزرگ چند میلیاردی چین-پاکستان (CPEC) است که بخشی از طرح یک کمربند یک جاده رئیس جمهور شی جی پینگ است و از این رو برای توسعه ترانزیت پاکستان و چین امری مهم است. استخدام سازمان‌های شبه‌نظامی جدایی‌طلب اخیراً به شدت افزایش یافته است و به آنها اجازه می‌دهد «حملات بیشتری را انجام دهند». دولت با امتناع از گفت‌وگو با معترضین، عزم گروه‌های مسلح بلوچ را جزم می‌کند و توجیه بیشتری برای ادامه فعالیت‌هایشان فراهم می‌کند.

برچسب ها :پاکستان ، حمله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.