کد خبر : 129760
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهریور 1403 - 15:13

حمایت کندی از ترامپ؛ نظرسنجی‌ها از تغییرات اندک به نفع ترامپ خبر می‌دهند!

حمایت کندی از ترامپ؛ نظرسنجی‌ها از تغییرات اندک به نفع ترامپ خبر می‌دهند!
رابرت کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، روز جمعه اعلام کرد که از ادامه رقابت انصراف داده و از دونالد ترامپ حمایت می‌کند. اما کارشناسان می‌گویند این تصمیم تأثیر چندانی بر نتیجه انتخابات نخواهد داشت.

به گزارش اطلاع با ما، رابرت کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، روز جمعه اعلام کرد که از ادامه رقابت انصراف داده و از دونالد ترامپ حمایت می‌کند. اما کارشناسان می‌گویند این تصمیم تأثیر چندانی بر نتیجه انتخابات نخواهد داشت.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حمایت از کندی تنها حدود 5 درصد بوده و تقریباً به طور مساوی بین طرفداران ترامپ و کامالا هریس تقسیم شده است. به این ترتیب، خروج او از رقابت تغییر چشمگیری در وضعیت دو نامزد اصلی ایجاد نمی‌کند.

بررسی‌های آماری حاکی از آن است که با کنار رفتن کندی، حمایت از ترامپ تنها 1.5 درصد و حمایت از هریس 1.3 درصد افزایش می‌یابد. این یعنی فاصله بین دو نامزد اصلی تنها 0.2 درصد تغییر می‌کند.

بر اساس تحلیل‌های جدید جمعیت‌شناختی، تأثیر حمایت رابرت کندی جونیور از دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا، محدودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد، ارزیابی شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ترامپ با کناره‌گیری کندی احتمالاً بیشترین رأی‌ را در میان رأی‌دهندگان سفیدپوست، مرد و مسن‌تر خواهد برد. آمارها نشان می‌دهد حمایت از او در میان مردان 1.4 درصد و در رأی‌دهندگان بالای 65 سال 1.3 درصد افزایش می‌یابد.

در مقابل، کامالا هریس، نامزد احتمالی دموکرات‌ها، با افزایش 2.7 درصدی آرای آسیایی‌تبارها و 1.6 درصدی آرای سیاه‌پوستان روبرو خواهد شد.

نکته قابل توجه این است که در اکثر گروه‌های جمعیتی، تغییرات آماری کمتر از دو درصد بوده و در بیش از یک سوم موارد، این تغییر زیر یک درصد است.

تحلیل‌ها نشان می‌دهد ترامپ احتمالاً در میان رأی‌دهندگان سفیدپوست، مرد و مسن‌تر کمی بیشتر رأی خواهد آورد. در مقابل، هریس ممکن است حمایت بیشتری از رأی‌دهندگان آسیایی و سیاه‌پوست جلب کند.

در مجموع، کارشناسان معتقدند حمایت کندی از ترامپ، اگرچه خبرساز شده، اما احتمالاً تأثیر قابل توجهی بر نتیجه نهایی انتخابات نخواهد داشت. آنها می‌گویند این تغییرات آنقدر کوچک است که نمی‌تواند مسیر کلی رقابت را عوض کند.

برچسب ها :آمریکا ، ترامپ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.