کد خبر : 27740
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1402 - 10:09

حرکت بیمه ملت به سمت نمره ۲۰ در آستانه ۲۰ سالگی به روایت رئیس‌کل بیمه مرکزی

حرکت بیمه ملت به سمت نمره ۲۰ در آستانه ۲۰ سالگی به روایت رئیس‌کل بیمه مرکزی
شرکت بیمه ملت یکی از بزرگترین شرکت‌های بیمه در ایران است که توانست مدت ۹ سال متوالی سطح توانگری مالی خود را در جایگاه برتر حفظ کند.

به گزارش اطلاع با ما ،شرکت بیمه ملت یکی از بزرگترین شرکت‌های بیمه در ایران است که توانست مدت ۹ سال متوالی سطح توانگری مالی خود را در جایگاه برتر حفظ کند. هم‌اکنون توانگری مالی این شرکت به مدت چهار سال متوالی مجددا در سطح برتری و جایگاه نخست قرار دارد. این شرکت بزرگ و فعال در صنعت بیمه کشور در زمینه صدور انواع بیمه نامه ها، بیمه اتکایی، صدور بیمه نامه مشترک با همکاری شرکت‌های بزرگ بین المللی بیمه، بیمه الکترونیک، ارزیابی و مدیریت ریسک و ارزیابی خسارت مشغول به فعالیت است.
شرکت بیمه ملت حدود ۲۰ سال پیش با ۲۰ میلیارد تومان سرمایه فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر بزرگ‌ترین بیمه خصوصی کشور با ۲۸۵ میلیارد تومان سرمایه است. سرمایه‌گذاران اصلی بیمه ملت شرکت گروه بهمن، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین، شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت افق نیلی خلیج فارس و … است. بیمه ملت، سازمانی با دانش و تجربه است و دارای نیروهای انسانی کارآمد، پیوندی جهانی و همکاران بزرگ بین‌المللی است.

بیمه ملت توانسته در طول دوران فعالیت خود با انعقاد قراردادهای بزرگ در صنایع مختلف، نقش مهمی در پشتیبانی از فعالیت‌های تولیدی و اشتغال‌زا در کشور داشته باشد. این شرکت فعال در صنعت بیمه بالاترین سطح رتبه توانگری را در بین شرکت‌های بیمه داخلی دارد که نمایانگر توانمندی و حرکت صحیح این مجموعه در جهت مشتری‌مداری، شفافیت و ارائه هرچه بهتر خدمات به آحاد جامعه است.

سودآوری بیمه ملت با رشد مناسب پورتفو در شش ماهه نخست ۱۴۰۲ و مدیریت ریسک اتفاق افتاد و این شرکت توانست با کاهش سهم بیمه‌های خودرو و افزایش فعالیت در بیمه‌های سوددهی مثل زندگی، افزایش پورتفو را نسبت به سال گذشته رقم بزند.

گزارش فعالیت ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ شرکت بیمه ملت نشان می‌دهد این شرکت موفق شده جذب حق بیمه خود را به بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال برساند و در عین حال نسبت خسارت نیز با روندی کاهشی به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

ملت، با جذب حق بیمه‌ای معادل ۵,۴۶۵,۲۹۷ میلیون ریال در شهریور ماه، حق بیمه تولیدی خود را در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۲۱,۴۶۲,۶۵۸ میلیون رساند. این آمار نشان می‌دهد که بیمه ملت تنها در شهریور ماه، پرتفوی خود را ۳۴ درصد افزایش داده و پرتفوی تجمیعی آن در شش ماه ابتدایی سال نسبت به سال گذشته، بیش از ۸۰ درصد رشد داشته است.

علاوه بر این، خسارت پرداختی بیمه ملت در شش ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تنها ۲۲ درصد بیشتر شده و به رقم ۱۰,۴۰۲,۸۲۹ میلیون ریال رسیده است. بررسی آمارهای بیمه ملت نشان می‌دهد که این شرکت با ثبت عملکرد رو به رشد و مدیریت ریسک مناسب، توانسته است نسبت خسارت خود را در سال ۱۴۰۲ به زیر ۵۰ درصد برساند و از این نظر در میان برترین شرکت‌های صنعت یبمه کشور جای بگیرد.

ریل‌گذاری بیمه ملت در ۱۰ ایستگاه

شرکت بیمه ملت توانایی و تجربه زیادی در ارائه محصولات متنوع بیمه‌ای به اشخاص حقیقی و حقوقی دارد. کارکنان واحد صدور این شرکت تجربه کافی برای صدور بیمه در زمینه کلیه رشته‌های بیمه‌ای دارند. تلفیق مهارت‌ها و ارتباطات صنعتی باعث ایجاد نظامی پیشرو در ارائه خدمات بهینه به مشتریان و ایجاد رضایت آنها شده است.

این شرکت با هدف نوآوری در ارائه خدمات و اطمینان‌بخشی به آنها یا تکیه بر نیروهای انسانی جوان و تحصیل کرده، در تلاش برای کسب موفقیت، پیشرفت و ایجاد ارزش افزوده است. بیمه ملت منطبق با راهبرد بیمه مرکزی برای توسعه بیمه‌های زندگی و با ارائه محصولات متنوع بیمه عمر برای خانواده‌های ایرانی، توانسته تعداد زیادی از دانش‌آموزان، زنان خانه‌دار و اقشار مختلف را تحت پوشش بیمه‌های زندگی قرار دهد.

خدمات پرتفوی بیمه ای این شرکت یکی از کامل‌ترین خدمات بیمه ای موجود در کشور است که در 15 رشته بیمه ای فعالیت می‌نماید. بیمه ملت به‌عنوان یکی از شرکت‌های خصوصی بیمه به ارائه انواع خدمات بیمه‌ای در زمینه رشته‌های مختلف بیمه شامل بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه آتش‌سوزی، بیمه عمر، بیمه درمان، بیمه مسئولیت، بیمه مهندسی، بیمه باربری و … می‌پردازد. این شرکت همچنین خدمات کاملی را به بخش دولتی، بانک‌ها، بازار سرمایه،‌ صنایع مختلف،‌ شرکت‌های خدماتی و بخش خصوصی ارائه می‌کند.

بیمه ملت اولین بیمه الکترونیک کشور و دارای شبکه گسترده فروش و نمایندگی های فعال در گستره وسیع کشور و یکی از معدود بیمه‌هایی می‌باشد که به دلیل داشتن کفایت ذخایر و سرمایه مجوز قبول بیمه اتکایی را دریافت کرده است.

برچسب ها :بیمه ، بیمه ملت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.