کد خبر : 113794
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 تیر 1403 - 12:23

حاضر نشدن ۶۰ درصدی پای صندوق های رأی دهی، نگاهی به علل دلسردی مردم از رقابت های انتخاباتی!

حاضر نشدن ۶۰ درصدی پای صندوق های رأی دهی، نگاهی به علل دلسردی مردم از رقابت های انتخاباتی!
توهین، تخریب، تهدید و بستن افترائات و نسبت دادن سیاهه ای از ارتشائات و ارتدادات توسط داوطلبان انتخاباتی نسبت به یکدیگر و از طرفی افراط در سوگیری های گروهی و جناحی.

به گزارش اطلاع با ما امان الله دهقان فرد* صندوق های رأی: توهین، تخریب، تهدید و بستن افترائات و نسبت دادن سیاهه ای از ارتشائات و ارتدادات توسط داوطلبان انتخاباتی نسبت به یکدیگر و از طرفی افراط در سوگیری های گروهی و جناحی. زیاده روی در انتقاد به عملکرد دولت های قبلی. نادیده گرفتن تعمدیِ خدمات عالیِ کارگزاران اقتصادی و‌ سیاسی نظام الهی و بی توجهی جاهلانه نسبت به پیشرفت های متنوع و متعدد حکومت جمهوری اسلامی.

سیاه نمایی و لجن پراکنی های زیان رسان به اعصاب و روان اعضای جامعه ی ایرانی از طریق رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری، بویژه حاضران در پیج، کانال و گروه های هنجارشکن مجازی در سکوهای داخلی و خارجی، آنهم زیر نام هایی مقدس و مورد اهتمام و اعتنا در ذهن و روح هموطنان ایرانی و یا متعلق به مراکز و مبادیِ دینی، مذهبی و مجامع اعتقادی و اعتباری.

-ترویج انواعی از دروغ بافی، بدگویی، داستان سُرایی و حتی غیبت کردن و دادن نسبت هایی ناروا و مخالف با احکام اسلامی، متضاد با شرایع مقدس و نامتناسب با ادیان الهی و روحیات ایمانی و انسانی، آنهم از زبان، قلم و دهان مثلا کسانی که تایید صلاحیت گردیده و از پالایه های هیئات اجرایی، نظارتی و نگهبانی و مقامات امنیتی، فرهنگی و اجتماعی موفق به عبور گردیده و‌ نهایتا بخاطر رسیدن به دایره ی قدرت و نشستن روی کُرسیِ ریاست به هر خُشک و تَری متعرض گردیده!.

-و بدون در نظر گرفتن توصیه های داهیانه و پدرانه ی ولیّ حاکم و راهبر حکیم و اندیشمند نظام به هر اقدام ناشیانه و فعالیت عوامانه و‌ بچه گانه! و حتی غیرصادقانه روی آورده و کاری هم به تاثیر منفی آن روی افکار آحادِ جامعه و فاصله گیری آنان از صندوق های رأی نداشته باشند، به نظر شما موجبات قهر اکثریت از صندوق ها و عدم مشارکت آن ها در رأی دهی ها را فراهم نخواهد آورد آیا!؟. در همین زمینه به نکات زیر توجه نماییم.

۱)- اینکه علی رغم به صحنه «آمدنِ»تمام شخص و شخصیت ها. بمیدان «آوردنِ»همه ی همراهان و اهرم ها. بهره گیری از شبکه های مختلف رادیویی، تلویزیونی و رسانه ها و استفاده ی حداکثری از فضاهای ابری و مجازی داخلی و خارجی، آنهم توسط طیف های مشهور و‌ معروف فکری و جناح های استخواندار سیاسی، در عین حال اما آمار مشارکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب شکوه مند اسلامی سِیر نزولی پیدا کرده و به زیر ۴۰ درصد سقوط نموده، به نظر شما «یک شبه» به اینجا رسیده و یا طیفی از مشکلات، معضلات و بخصوص «مباحثاتِ نامقبول» و «مناظراتِ بی محصول» زمینه ساز این روند را فراهم نموده است!؟.

۲)- هیچکَس نمی تواند مُنکر شود که فشار ناشی از تحریمات ظالمانه، تهدیدات مزاحمانه و توطئه های معاندانه ی دشمنان بیرونی و از سویی تردیدات و شُبهه پراکنی های ترویج یافته توسط رخنه گرانِ نفوذی، دستکاری های تعمدیِ نفاق چهره گان درونی و تمهیدات تخریب گران سلطه یافته بر اساس و پایه های اعتقادی و اعتمادی هموطنان ایرانی، آنهم نه فقط در یک دوره ی انتخاباتی و یا توسط تنها یک واحد و وادی رقابتی، بلکه تحقیقا در بیشتر مراحل مربوط به نمایندگی و ریاست جمهوری و .. هر کدام به شکلی در دلزدگیِ اکثریتی از اعضای جامعه نسبت به حضور پای صندوق های رأی مؤثر بوده است. امری که بیش از همه باید بسراغ «عامل داخلی» رفته و نسبت به رفع و دفع «سرمنشأ» آن ها چاره جویی نمود.

۳)- وقتی که اعضای جامعه با چشمان خود مشاهده می کنند افرادی با سوابق سیاهِ سیاسی. تخلفات عدیده ی مالی. ارتباطات گسترده با زمینخوران و حرام سُفرگانِ اجتماعی. نشست و برخاست پنهان و آشکار با سارقانِ دیانت و اعتقادات جامعه ی ایرانی و مشهوران به «کُنِش های زیگزاگی»!، که بارها نیز ردّ صلاحیت قطعی گردیده، نهایتا اما با شگردهای مختلف برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی مورد تایید قرار گرفته، رأی آورده، به صحن خانه ی ملت راه پیدا کرده و با کمال تاسف، با زد و‌ بندهای مختلف موفق به کسب ریاست بر مهم ترین کمیسیون قوه ی مقننه می گردد، چگونه می توان شاهدان را برای حضور پای صندوق تشویق و یا ترغیب نمود آیا!؟.

فراموش نکنیم)- تا وقتیکه :

الف)- داوطلبان راه یافته در ترکیب نامزدان نهاییِ «نمایندگی» و‌ یا «ریاست جمهوری»، به جای دفاع از پیشینه ی پیموده شده طی ۴۵ سال قبلی تا حال فعلی، همه ی دولت ها و سیاست های آن ها را با ناعادلانه ترین شکل ممکن مورد حمله و تهاجم قرار داده.

ب)- بجای تلاش برای جلب اعتماد مردمان و جوانان، با بدترین شیوه، به تخریب دولتمردان قبلی و فعلی، وزیران و سیاست های داخلی و بین المللی ایشان بپردازد.

ج)- توصیه و تاکیدات مستمرِ «ولیِّ» حکیم و‌ علیمِ‌ حکومت اسلامی، مبنی بر دوری از تخریبگری و لجن پراکنی علیه سایر کاندیداها و حامیان آن ها را پشت گوش انداخته و‌ مقابل حداقل ۱۸۰ میلیون «چشمِ بیدار» و میلیاردها نفر از نفوس علاقمند به گرایشات تاریخی، تمدنی و تعلقات روحی و فکری ایرانیان در سرتاسر جهان، آنهم به اسم نماینده ی اقشار دینی، مذهبی، ملی و انقلابی، به انتشار اسرار امنیتی و نظامی پرداخته و ده ها توهین، افترا و ادعای به اثبات نرسیده را حواله ی طرف مقابل کند!.

…چگونه انتظار باید داشت «رغبت» آن ۶۰ درصدِ قهر کرده را فراهم آورده و‌ حتی دل و دماغ همین تعداد حاضرین را به «ماندن» و یا «آمدن»دوباره بدست آورد!؟.

ضمنا)- کاش بجای این همه سیاه نمایی و‌ تخریبگراییِ طرفین علیه طیف های مقابل و متهم نمودن نامزدان موردِ تایید شورای محترم نگهبان و توهین و‌ تهدید هموطنانِ هوادار و حامیان ایشان، در فرصت باقیمانده، یکبار هم که شده بیانات «ولایت امر» و «رهبر حکیم» را «فصل الخطاب» دانسته، از ایجاد یاس و ناامیدی بین هموطنان خودداری و با مهربانیِ بیشتر، زمینه ی «جذب حداکثری» و «دفع حداقلی» را فراهم می نمودیم!.

فاعتبروا..

۱۴/تیرماه/۱۴۰۳

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.