کد خبر : 126559
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مرداد 1403 - 21:50

جنگ اوکراین چگونه پایان خواهد یافت؟

جنگ اوکراین چگونه پایان خواهد یافت؟
احتمال به پایان رسیدن جنگ اوکراین در حال افزایش است اما چگونگی وقوع آن هنوز نامشخص است. رئیس‌جمهور اوکراین چندی پیش خبر از اتمام «مرحله داغ» جنگ تا پایان ۲۰۲۴ داد. از طرف دیگر روسیه در مذاکرات سال ۲۰۲۲ نشان داد که در حوزه ارضی می‌تواند انعطاف‌پذیری به خرج دهد.

به گزارش اطلاع با ما جنگ اوکراین چگونه پایان خواهد یافت- احتمال به پایان رسیدن جنگ اوکراین در حال افزایش است اما چگونگی وقوع آن هنوز نامشخص است. رئیس‌جمهور اوکراین چندی پیش خبر از اتمام «مرحله داغ» جنگ تا پایان ۲۰۲۴ داد. از طرف دیگر روسیه در مذاکرات سال ۲۰۲۲ نشان داد که در حوزه ارضی می‌تواند انعطاف‌پذیری به خرج دهد.

سه سناریو برای توقف جنگ اوکراین قابل تصور است که شامل موارد زیر است:

نبرد منجمد: جنگ فرسایشی با کاهش درگیری‌ها همراه خواهد بود و وضعیت قلمروی تحت کنترل دو طرف یکسان خواهد ماند. در عین حال، هر دو طرف درمورد مذاکره درباره آتش‌بس جدی نخواهند بود، زیرا این اقدام برای اوکراین، مشروعیت‌بخشی به دستاوردهای روسیه است و برای روسیه خطر عضویت اوکراین در ناتو را در بر دارد.

آتش‌بس: در صورت شکست هرگونه حمله متقابل و یا کاهش حمایت نظامی غرب از اوکراین و یا در صورت خطر بسیج دوباره نیروها و استفاده از منابع اقتصادی توسط روسیه، وقوع این سناریو محتمل‌تر است.

آتش‌بس و توافق صلح: در صورت وجود آتس‌بس موقت و حفظ آن در عرض چند سال احتمال می‌رود که بتوان به یک توافق صلح رسمی دست یافت. این دورترین سناریو برای جنگ اوکراین خواهد بود.

در صورت روی کار آمدن ترامپ، او از تهدید به توقف کمک‌های نظامی استفاده می‌کند تا زلنسکی را به میز مذاکره بکشاند و در عین حال به پوتین می‌گوید که در صورت عدم مذاکره، شرایط موجود را سخت‌تر خواهد کرد تا سریعتر به توافقی بر سر جنگ برسد. البته ترامپ در عین حال که به شدت مخالف کمک نظامی به اوکراین است، شروط پوتین را نیز غیرقابل قبول می‌داند.

ترامپ به احتمال زیاد سعی خواهد کرد بدون اروپایی‌ها با پوتین مذاکره کند و در صورت شکست مذاکره، تمام مسئولیت حمایت از اوکراین و مذاکره با روسیه را بر دوش اروپایی‌ها می‌اندازد.

برچسب ها :اوکراین ، جنگ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.