کد خبر : 137183
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 شهریور 1403 - 22:17

جانشین فرمانده پلیس: اتباع غیرمجاز باید به کشور خود بازگردند

جانشین فرمانده پلیس: اتباع غیرمجاز باید به کشور خود بازگردند
جانشین فرمانده انتظامی کل کشور تأکید کرد: حضور اتباع خارجی در تمامی کشورها جرم است و با آن برخورد می‌شود و پلیس با هماهنگی سایر بخش‌ها در این امر ورود خواهد کرد.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از دیده بان ایران، سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده فراجا عصر امروز (پنجشنبه)؛پس از بازدید از نمایشگاه کشفیات پلیس در فرماندهی انتظامی گلستان در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در سطح کشور چند مشکل جدی داریم که یکی از آنها موضوع مواد مخدر است که از مرزهای شرقی در چهار دهه گذشته وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: کشفیات در مرزها و استان‌های شرقی و جنوب شرق زیاد است و حتی در استان‌هایی همانند گلستان در ۶ ماه گذشته بیش از ۳ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

جانشین انتظامی کل کشو خاطرنشان کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد بخشی از جرائمی که رخ می‌دهد ریشه آن در موضوع مواد مخدر دارد.

رضایی گفت: اقدامات خوبی برای انسداد مرزها پیش‌بینی شده و رده‌های مختلف نظامی و انتظامی در تلاشیم این موضوع مواد مخدر را ریشه‌کن کنیم.

وی افزود: آخرین اخبار این است حاکمان کشور افغانستان به دنبال کنترل کشت مواد مخدر در کشورشان هستند.

جانشین انتظامی کل کشور تصریح کرد: موضوع سلاح غیرمجاز مسئله دیگری است که مردم را با مشکل مواجه کرده و من به ملت بزرگ ایران عرض می‌کنم، حمل و استفاده، خریدوفروش سلاح جرم است و از مردم تقاضا داریم مردم در صورت اطلاع، موضوع را به پلیس گزارش دهند.

رضایی با اشاره به عبور وسیله نقلیه فاقد پلاک یا پلاک مخدوش، بیان کرد: ما مکلف هستیم که با این امر برخورد کنیم و در همین رابطه برنامه پلیس با هماهنگی دستگاه قضایی برنامه قاطعانه‌ای را اجرا خواهد کرد.

وی افزود: نیاز است مجلس شورای اسلامی نسبت به قوانین مربوط به جرائم خاص و خشن تجدیدنظر کرده و قوانین بازدارنده را تصویب کنند.

جانشین انتظامی کل کشور تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که باعث ناراحتی مردم است، موضوع تکرار جرم است و واقعاً نیاز است در این راستا اقدامی عاجل صورت گیرد.

رضایی در خصوص حضور اتباع غیرمجاز در کشور تصریح کرد: در تمام کشورهای جهان هرگونه حضور اتباع خارجی غیرمجاز جرم است.

وی بیان کرد: اتباع غیرمجاز باید به کشور خود بازگردند و اگر هم‌وطنانمان به اتباع غیرمجاز اسکان دهند و یا اموال و املاک برای آنها به نام خود خریداری کنند شریک جرم هستند.

جانشین انتظامی کل کشور تأکید کرد: حضور اتباع خارجی در تمامی کشورها جرم است و با آن برخورد می‌شود و پلیس با هماهنگی سایر بخش‌ها در این امر ورود خواهد کرد.

برچسب ها :اتباع ، پلیس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.