کد خبر : 42500
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 - 22:52

جاذبه‌های گردشگری شیراز، از باگ اردشیر تا آرامگاه حافظ، سفری به تاریخ و فرهنگ ایران

جاذبه‌های گردشگری شیراز، از باگ اردشیر تا آرامگاه حافظ، سفری به تاریخ و فرهنگ ایران
شیراز، جواهر تاریخ و فرهنگ ایران، شهری است با آثار باستانی، معماری زیبا، و فضای فرهنگی متمایز.

به گزارش اطلاع با ما ، شیراز، جواهر تاریخ و فرهنگ ایران، شهری است با آثار باستانی، معماری زیبا، و فضای فرهنگی متمایز. این شهر با جاذبه‌های گردشگری خاص خود، سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر از سرتاسر دنیاست. در این مقاله، به برخی از جاذبه‌های گردشگری شیراز خواهیم پرداخت.

 1. باگ اردشیر

باگ اردشیر

باگ اردشیر، باغی تاریخی و زیباست که به دوره قاجار بازمی‌گردد. این باغ دارای ابنیه معماری خاص، آبنماهای زیبا، و باغ‌های پرورش گل‌های فراوان می‌باشد.

 2. آرامگاه حافظ

آرامگاه حافظ
آرامگاه حافظ، مکانی است که زیارتگاه عاشقان ادبیات فارسی و از جمله شاعران بزرگ ایران، حافظ شیرازی محسوب می‌شود. باغی سرسبز و یک آرامگاه زیبا در این مکان گرد هم آمده است.

 3. پل خواجو

این پل که اثری از دوران صفویه است، بر روی رودخانه کوروش و در محلی دلنشین قرار دارد. با معماری خاص و دیدنی خود، پل خواجو یکی از جاذبه‌های گردشگری شیراز است.

 4. بازار وکیل

بازار وکیل یکی از بازارهای سنتی و زندهٔ شیراز است. در این بازار، محصولات دست‌ساز و محلی، از جمله فرش‌ها، عطرها و اجناس سنتی عرضه می‌شود.

 5. مسجد نصیرالملک

مسجد نصیرالملک، یکی از مساجد مهم شیراز و نمونه‌های معماری اسلامی است. با کاشی‌های زیبا و بناهای ارگانیک، این مسجد به تاریخچه فرهنگی شیراز افتخار می‌آورد.

 6. آرامگاه سعدی

آرامگاه سعدی
آرامگاه سعدی، مکانی مقدس و آرامش‌بخش است که در آن، سعدی شیرازی، شاعر بزرگ ایران، دفن شده است. این مکان با باغ‌های زیبا و خورشیدگیرهای زیارتگاه، گردشگران را به خود جلب می‌کند.

 7. بازار سرپل‌زهرا

بازار سرپل‌زهرا یکی از بازارهای معروف و پررنگ شیراز است. در این بازار، محصولات محلی، لباس‌های سنتی و سوغاتی‌های شیراز به فروش می‌رسد.

شیراز با تنوع فراوان جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، و طبیعی خود، به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شده و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای بازدیدکنندگان خود ایجاد می‌کند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.