کد خبر : 135699
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 شهریور 1403 - 13:48

جابجایی معادلات قدرت در منطقه غرب آسیا

جابجایی معادلات قدرت در منطقه غرب آسیا
برای اولین بار ارتش یمن با موشک هایپرسونیک تل آویو را هدف قرار داد. در خصوص این حمله چند نکته باید ذکر شود.

به گزارش اطلاع با ما  جابجایی معادلات قدرت در منطقه غرب آسیا- علیرضا تقوی نیا – برای اولین بار ارتش یمن با موشک هایپرسونیک تل آویو را هدف قرار داد. در خصوص این حمله چند نکته باید ذکر شود.

این حمله اولین تست سامانه های دفاعی اسرائیل توسط یک موشک هایپرسونیک در شرایط واقعی بود که سامانه های اسرائیلی از این آزمون شکست خورده بیرون آمدند.

چندین رینگ پدافندی اسرائیل و کشورهای غربی (ناوهای آنان در دریای سرخ) نتوانست هایپرسونیک یمنی را رهگیری کند و مهم این است که تنها یک موشک شلیک شد ولی بازهم سیستم ضدموشکی اسرائیل ناموفق بود.

معادلات قدرت در منطقه غرب آسیا با این حمله جابجا شد زیرا غرب و متحدانش برای امنیت خود به تسلیحات دارای تکنولوژی پیشرفته متکی بودند اما اکنون دیگر امنیت خود را با تسلیحات ساخته شده توسط تکنولوژی مقاومت از دست رفته می بینند .

اسرائیل اکنون متوجه می شود که ایران چه قدرتی دارد (وقتی متحد او با یک موشک هایپرسونیک چنین شاهکاری را محقق می کند) و درنتیجه باید گفت تمام تاسیسات راهبردی اسرائیلی ها که روی زمین قرار دارد می تواند در صورت لزوم به راحتی هدف واقع و نابود شود.

اسرائیل پالایشگاه ها و تاسیسات حیاتی اندکی دارد و عمق استراتژیک آن کم است و به سهولت می شود با تعدادی هایپرسونیک تاسیسات انرژی، پالایشگاهی ، تولید برق ، آب شیرین کن و … این رژیم را نابود کرد‌ و زندگی ساکنان اشغالگر را دچار اختلال نمود.

مهمتر از همه، تاسیسات اتمی اسرائیل است که دیگر امنیت ندارد و اگر این رژیم حماقت کند باید به تاسیسات اتمی خود به مانند یک بمب هسته ای ساعتی نگاه کند که هر لحظه امکان انفجار آن وجود دارد.

بی تردید یمنی ها با کمک تکنولوژیکی ایران این موشک را ساخته اند و دنیا بهتر می فهمد که تعامل جمهوری اسلامی با متحدانش چقدر نزدیک و صمیمی بوده و تهران متحدانش را به گونه ای حمایت می کند که بتوانند بر قوی ترین ارتش های جهان غلبه کنند.؛ فراموش نکنیم یمن در چند سال اخیر با ارتش گرانقیمت عربی و ناوگان دریایی آمریکا نیز جنگیده است و با این وجود با اقتدار اسرائیل را نیز می زند.

سعودی و امارات باید ماست هایشان را کیسه کنند زیرا اسرائیل اینگونه مقهور قابلیت های ارتش یمن شد و در صورت لزوم هیچ کدام از تاسیسات انرژی و صادرات نفت آنها امنیت نخواهند داشت و آنان باید شروط دولت نجات ملی یمن را بپذیرند.

تغییر موازنه قدرت به نفع محور مقاومت مهم ترین دستاورد آزمایش موشکی امروز بود و در روزهای آینده دنیا شاهد حملات موشکی جدید یمنی ها خواهد بود.

برچسب ها :تل اویو ، یمن

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.