کد خبر : 39232
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آبان 1402 - 21:56

تولید علم و قدرت ملی: تحلیل دوره هفته ملی کتاب کشاورزی و منابع طبیعی

تولید علم و قدرت ملی: تحلیل دوره هفته ملی کتاب کشاورزی و منابع طبیعی
در پنجمین دوره هفته ملی کتاب کشاورزی و منابع طبیعی، «یاسر احمدوند» معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد که ریشه قدرت یک کشور در علم و دانش است.

به گزارش اطلاع با ما در پنجمین دوره هفته ملی کتاب کشاورزی و منابع طبیعی، «یاسر احمدوند» معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد که ریشه قدرت یک کشور در علم و دانش است. او اظهار داشت که حتی اگر کشوری ثروتمند باشد اما علم و دانش نداشته باشد، قدرت آن تزئینی و واقعی نیست. افزود که پژوهش‌های کاربردی و ترویج باید منجر به تولید ثروت شود تا از جایی اشکال نداشته باشد.

در این راستا، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به عنوان تأمین کننده امنیت غذایی کشور و تأمین کننده توان ملی حائز اهمیت است. توسعه دستاوردهای علمی این سازمان به‌عنوان منبع قدرت و امید برای کشور مطرح شده است.

هفته کتاب: جشنواره ملی ترویج کتاب‌خوانی و ارتقاء فرهنگ مطالعه

احمدوند با اشاره به رشد قیمت کتاب که کمتر از نرخ تورم بوده و امکان خریداری را فراهم کرده، به تأثیر مثبت کتابخوانی در ایران اشاره کرد. او افزود که ایران در مقایسه با سایر کشورهای منطقه، در سرانه مطالعه رتبه نخست را دارد.

در پایان، لزوم فرهنگ‌سازی مهارت کتابخوانی را به تأکید آورد و بیان کرد که مهارت کتاب‌خوانی از دوران نوزادی و خردسالی باید شکل بگیرد و فرهنگ‌سازی شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.