کد خبر : 122693
تاریخ انتشار : شنبه 13 مرداد 1403 - 10:32

توشه راه پزشکیان در مسیر تعامل با جهان

توشه راه پزشکیان در مسیر تعامل با جهان
همه چیز برای آغاز به کار پر قدرت دولت جدید در جمهوری اسلامی ایران مهیا است. برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با استانداردهای قابل دفاع، فضای سیاسی امیدوار به آینده، شروع به کار یک دولت پر انگیزه، تاکیدات نهادها و شخصیت های مختلف برای ضرورت کمک به دولت و البته حمایت های رهبری معظم انقلاب از رئیس جمهور منتخب مولفه های مهمی است که می تواند در همین ابتدای راه در حکم سرمایه های بزرگی برای پزشکیان و دولتش باشد.

به گزارش اطلاع با ما  توشه راه پزشکیان در مسیر تعامل با جهان-همه چیز برای آغاز به کار پر قدرت دولت جدید در جمهوری اسلامی ایران مهیا است. برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با استانداردهای قابل دفاع، فضای سیاسی امیدوار به آینده، شروع به کار یک دولت پر انگیزه، تاکیدات نهادها و شخصیت های مختلف برای ضرورت کمک به دولت و البته حمایت های رهبری معظم انقلاب از رئیس جمهور منتخب مولفه های مهمی است که می تواند در همین ابتدای راه در حکم سرمایه های بزرگی برای پزشکیان و دولتش باشد.

هر چه دولتی به لحاظ توانمندی ها و ظرفیت های داخلی قوی تر باشد به همان نسبت در میز مذاکره و میدان دیپلماسی هم می تواند قوی تر یا با دست پرتر ظاهر شود. در همین راستا بود که پزشکیان روز سه شنبه در مراسم تحلیف خود تاکید کرد: « من به پشتوانه مردم، با حمایت مقام معظم رهبری و با ایجاد اجماع میان همه ارکان و جناح‌های سیاسی کشور، قاطعانه و شرافتمندانه از عزت و منافع ایران و از حقوق ملت در صحنه بین‌المللی پاسداری خواهم کرد.»

قطعه دیگری که این پازل توان یا اقتدار ملی را تکمیل کرده، نقش آفرینی و جایگاه تعیین کننده تهران در مناسبات منطقه ای و بین المللی است. توسعه روابط با کشورهای منطقه، حمایت آشکار از محور مقاومت و حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به خاک رژیم صهیونیستی، تنها نمونه ها و نشانه هایی از اقتدار منطقه ای تهران است.

رد و بدل شدن پیام هایی از واشنگتن به مقصد تهران درباره مدیریت تنش های منطقه ای و جنگ غزه را نیز می توان در همین راستا ارزیابی کرد. اقتداری که البته خودخواهانه نیست و همزمان با ایران قوی در پی منطقه ای قوی هم هست.

حمایت ایران از محور مقاومت نه مانعی بر سر راه تحقق برنامه های دولت بلکه همچون سرمایه ای مستحکم است برای اثبات رویکرد انسانی جمهوری اسلامی برگرفته شده از آموزه های دینی و تمدنی ایران اسلامی. چنانکه دفاع جانانه وی از مردم فلسطین در مجلس و در مراسم تحلیف بارها مورد تشویق نمایندگان و هیات های خارجی حاضر در بهارستان قرار گرفت.

دست دولت چهاردهم برای مواجهه با جهان پیرامون برای اجرایی کردن سیاست تعامل در چارچوب تامین منافع ملی ایران نه تنها بسته نیست بلکه متکی به سرمایه های قابل توجه ملی و منطقه ای و بین المللی است که می تواند توشه راه دولت باشد.

از برخی تحلیل های یک طرفه مبنی بر اینکه ایران طرف نیازمند است نیز باید پرهیز کرد. این سرمایه ها و مزیت های ایران، در یک چارچوب عقلانی و منطقی، هر طرف خارجی را به بهبود رابطه با ایران و ترسیم منافع مشترک ترغیب خواهد کرد چنانکه پزشکیان هم در جلسه دیروز مجلس بدان تاکید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.