کد خبر : 128543
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1403 - 15:17

تمام زوار ورودی به کشور غربالگری می‌شوند/ موردی از «سرخک» و «تب دنگی» نداشته‌ایم

تمام زوار ورودی به کشور غربالگری می‌شوند/ موردی از «سرخک» و «تب دنگی» نداشته‌ایم
مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به غربالگری تمامی زوار هنگام ورود به کشور گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از تب دنگی و سرخک نداشته‌ایم.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از ایسنا، دکتر سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به غربالگری تمام زوار هنگام ورود به کشور، گفت: تیم‌های مراقبت بهداشتی در ورودی‌ مرز خسروی مستقر بوده و تمام زوار را غربالگری می‌کنند.

وی افزود: نیروهای بهداشتی در ورودی مرزذخسروی ۱۶ سندرم (علامت) که علائم اولیه بیماری‌های واگیردار هستند را در میان زوار ورودی به کشور بررسی می‌کنند.

شاه آبادی گفت: این ۱۶ سندرم که شامل تب، سرفه، بثورات پوستی، اسهال، اسهال حاد خونی و … می‌باشد به زوار اعلام شده و هر فردی که دارای این علائم باشد مراجعه کرده و در صورت نیاز به مراکز تخصصی و درمانی ارجاع داده می‌شود.

شاه آبادی گفت: در میان بیماری‌های واگیر، بیماری تب دنگی، سرخک، التور(وبا) برای ما اهمیت بیشتری داشته که خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری‌ها در میان زوار گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه برخی بیماری‌ها مانند سرخک دوره کمون دارند، از زوار خواست تا در روزهای آینده در صورت مشاهده علائم بیماری حتماً به مراکز درمانی مراجعه داشته باشند.

وی افزود: تمام زوار از سه روز تا دو هفته بعد از سفر در صورت مشاهده هرگونه علائم مانند تب، سرفه، اسهال خونی، بثورات پستی و به ویژه در کودکان، باید به مراکز درمانی مراجعه کرده و اعلام کنند که سابقه سفر به کشور عراق را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه هنوز موج رفت زوار ادامه دارد، از افراد زیر ۱۵ سال که واکسیناسیون سرخک آنها کامل نشده خواست تا از رفتن به این سفر اجتناب کنند.

برچسب ها :زوار ، سرخک

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.