کد خبر : 55842
تاریخ انتشار : جمعه 8 دی 1402 - 22:34

تلاش‌های آذربایجان برای کاهش تنش با ایران: مذاکرات و پیامدهای حمله به سفارت در تهران

تلاش‌های آذربایجان برای کاهش تنش با ایران: مذاکرات و پیامدهای حمله به سفارت در تهران
در پایان سال 2023، جیحون بایرام اف، وزیر خارجه آذربایجان، در نشست خبری به توسعه روابط با ترکیه، روسیه، و گرجستان اشاره کرد. توجه وی به کاهش تنش‌ها با ایران نیز مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش اطلاع با ما  در پایان سال 2023، جیحون بایرام اف، وزیر خارجه آذربایجان، در نشست خبری به توسعه روابط با ترکیه، روسیه، و گرجستان اشاره کرد. توجه وی به کاهش تنش‌ها با ایران نیز مورد تأکید قرار گرفت. ادامه مذاکرات با ایران و تلاش برای گشایش مجدد سفارت آذربایجان در تهران موضوعاتی بودند که به آن پرداخت.

هجوم به سفارت آذربایجان در تهران، که منجر به کشته شدن یک پرسنل سفارت شد، از جانب وزیر خارجه به عنوان یک حادثه مهم و متاثرکننده توصیف شد. بایرام اف به ضرورت تأمین امنیت کامل برای سفارت‌ها اشاره کرده و تصمیم گیری بر اساس حکم دادگاه را تأکید کرد. او تصریح کرد که اگر حکم دادگاه متناسب با جرم باشد، تصمیمات لازم در خصوص مجازات مجرم اتخاذ خواهد شد.

حمله به سفارت آذربایجان نشان دهنده اهمیت امنیت سفارت‌ها و نیاز به تدابیر لازم در این زمینه است. آغاز مذاکرات با ایران و تلاش برای تقویت روابط منطقه‌ای نیز نشان‌دهنده تصمیم آذربایجان برای حل اختلافات و تعزیز همکاری با همسایگان است.

اعدام 4 عضو تیم خرابکاری مرتبط با رژیم صهیونیستی در آذربایجان غربی

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.