کد خبر : 143531
تاریخ انتشار : جمعه 20 مهر 1403 - 22:49

تغییر معادلات قدرت: آمادگی ایران برای جنگ و تردید اسرائیل در حمله

تغییر معادلات قدرت: آمادگی ایران برای جنگ و تردید اسرائیل در حمله
منابع غربی و حتی مخالفان جمهوری اسلامی گزارش می کنند دیشب در کابینه اسرائیل که قرار بود برای حمله به ایران تصمیم بگیرد، درگیری رخ داده و جمع بندی حاصل نشده است.

به گزارش اطلاع با ما ، ایران :  علیرضا تقوی نیا- منابع غربی و حتی مخالفان جمهوری اسلامی گزارش می کنند دیشب در کابینه اسرائیل که قرار بود برای حمله به ایران تصمیم بگیرد، درگیری رخ داده و جمع بندی حاصل نشده است.

ظاهرا این تنش میان گالانت (وزیر جنگ) و میری ریگیو (وزیر حمل و نقل) رخ داده و پس از آن گالانت جلسه را با ناراحتی ترک کرده است.

در این خصوص چند نکته باید ذکر شود.

رژیم صهیونیستی نمی تواند پاسخ حمله موشکی اخیر ایران را ندهد اما با توجه به مواضع قاطع مسئولان جمهوری اسلامی و آمادگی نیروهای مسلح آن، در خصوص تبعات این حمله نگرانی جدی دارد.

ترس از وقوع جنگ تا چندی پیش در ایران ابراز می شد اما امروز اجماعی به وجود آمده که حتی به قیمت جنگ باید رژیم صهیونیستی بر جای خودش نشانده شود.

این تغییر موضع باعث دگرگونی عمیق در محاسبات اسرائیل شده است زیرا آنان گمان می کردند ایران به هیچ قیمتی وارد جنگ نخواهد شد لکن اکنون می بینند که در اشتباه بوده اند.

آمادگی ایران برای جنگیدن و مواضع قاطعانه علنی و پیغام و پسغام های پشت پرده، اسرائیل را به این نتیجه رسانده که اگر به تاسیسات نفتی حمله کند، تنگه هرمز بسته می شود و اگر به تاسیسات هسته ای حمله کند، تهران از ان پی تی خارج خواهد شد.

اگر نیز حملاتش متوجه مقرهای نظامی و اطلاعاتی شود ، ایران هزار موشک برای این دور از درگیری آماده کرده است و زیرساخت های صنعتی و انرژی اهداف جدید این کشور را تشکیل می دهند.

پس فعلا در تردید جدی بسر می برد و احتمالا یا در گزینه نظامی تعدیل ایجاد کند و پاسخی ضعیف درنظربگیرد اما زهر خود را از طریق خرابکاری گسترده، عملیات های تروریستی و زدن شخصیت های مهم نظام و حمله سایبری بریزد یا این که واقعا آماده جنگ و دریافت موشک های ایران شود.

با توجه به عدم تمایل آمریکا به جنگ مستقیم با ایران و درگیر بودن اسرائیل در جبهه های مختلف، بعید است این رژیم ریسک حمله نظامی مستقیم و موثر را بپذیرد زیرا از واکنش (هزار موشکی ایران) هراس دارد اما ممکن است حمله ای نمادین را برای مصرف داخلی انجام دهد که البته مسئولان نظامی باید هرگونه تجاوز ولو ضعیف را با شدیدترین شکل پاسخ دهند زیرا نباید دیوار ذهنی تصور انجام حمله به ایران و عواقب سخت آن فرو بریزد.

اما احتمالا اسرائیل گزینه حمله سایبری، ترور شخصیت ها و خرابکاری در تاسیسات حیاتی ایران مانند پالایشگاه های نفت و گاز و تاسیسات عسلویه را به طور جدی تعقیب کند و برای این مهم در حال طرح ریزی باشد که باید مراقب آن بود.

فعلا آمادگی نظامی ایران و مواضع قاطع و هماهنگ مسئولان سیاسی و نظامی کار خود را کرده و دشمن ( که وعده میداد در صورت حمله ایران بلافاصله پاسخ نظامی می دهد) موقتا عقب نشسته است و این باید به عنوان یک الگوی رفتاری و ذهنی برای ایرانیان جا بیفتد که اگر تمایل به جلوگیری از جنگ وجود دارد ، به جای انفعال و نشان دادن ضعف باید خود را آماده جنگ و پاسخ های دردناک و چند مرحله بالاتر از حمله حریف نشان داد تا توازن وحشت و اعتبار تهدید محقق گردد.

برچسب ها :اسرائیل ، ایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.