انحصار تبلیغات محیطی در دست سازمان لیگ بدون مجوز باشگاهها
به گزارش اطلاع با ما فدراسیون فوتبال ایران دستورالعملی برای انحصاری کردن تبلیغات محیطی در دست سازمان لیگ و اجباری کردن قراردادهای تجاری آن برای باشگاهها صادر کرده است. این روش در سایر لیگهای معتبر جهانی مرسوم نیست و مدیریت تبلیغات محیطی معمولاً به صورت قانونی و توافقی انجام میشود. سه روش متداول برای مدیریت
به گزارش اطلاع با ما فدراسیون فوتبال ایران دستورالعملی برای انحصاری کردن تبلیغات محیطی در دست سازمان لیگ و اجباری کردن قراردادهای تجاری آن برای باشگاهها صادر کرده است. این روش در سایر لیگهای معتبر جهانی مرسوم نیست و مدیریت تبلیغات محیطی معمولاً به صورت قانونی و توافقی انجام میشود. سه روش متداول برای مدیریت تبلیغات محیطی عبارتند از: واگذاری تبلیغات به سازمان لیگ با حسابرسی شفاف، همکاری مشترک باشگاهها و سازمان لیگ، و اختصاص تبلیغات به باشگاههای میزبان. اجباری کردن این قراردادها بدون کسب مجوز و توافق از باشگاهها ممکن است به چالشهای حقوقی و نارضایتی آنها منجر شود.
به نظر میرسد که تصمیم فدراسیون فوتبال ایران برای انحصاری کردن تبلیغات محیطی در دست سازمان لیگ و اجباری کردن قراردادهای تجاری آن برای باشگاهها، موجب بروز برخی انتقادات و ابهامات شده است. این نوع مدیریت تبلیغات محیطی در هیچیک از لیگهای معتبر جهانی مرسوم نیست و به صورت قانونی و توافقی انجام میگیرد.
در اکثر کشورها، روشهای متداول برای مدیریت تبلیغات محیطی عبارتند از:
1. واگذاری تبلیغات به سازمان لیگ با اعلام شفاف حسابرسی و درآمدها به باشگاهها:
در این روش، باشگاهها به اختیار خود تبلیغات محیطی را به سازمان لیگ واگذار میکنند و سهم خود را به صورت سالانه دریافت میکنند.
2. همکاری مشترک باشگاهها و سازمان لیگ:
در این روش، درآمدهای تبلیغات محیطی به نسبتهای مشخصی بین سازمان لیگ و باشگاهها تقسیم میشود، معمولاً به صورت 70 درصد برای باشگاهها و 30 درصد برای سازمان لیگ.
3. اختصاص تبلیغات محیطی به باشگاههای میزبان:
هر باشگاه در ورزشگاه خانگی خود تبلیغات محیطی را به صورت مستقل مدیریت میکند.
بنابراین، اجباری کردن قراردادهای تجاری سازمان لیگ برای باشگاهها بدون کسب مجوز از آنها و بدون انجام توافقات قانونی و شفاف، میتواند به چالشهای حقوقی و مالی منجر شود و ممکن است موجب نارضایتی باشگاهها شود. از این رو، ضروری است که فدراسیون فوتبال ایران به بازنگری در این دستورالعمل پرداخته و راهحلهای متعارفتر و قانونیتری را برای مدیریت تبلیغات محیطی در نظر بگیرد.
برچسب ها :سازمان لیگ ، فدراسیون فوتبال
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0