کد خبر : 127831
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 مرداد 1403 - 16:01

معانی نمایان ساختن تاسیسات موشکی زیرزمینی عماد ۴ از سوی حزب الله چیست؟

معانی نمایان ساختن تاسیسات موشکی زیرزمینی عماد ۴ از سوی حزب الله چیست؟
سرتیپ دکتر هشام جابر این تاسیسات نظامی را «شهری زیرزمینی» با تجهیزات کامل توصیف کرد و اشاره کرد که مکان دقیق، همچنین ورودی و خروجی به علاوه تونل‌های سری آن که به اماکن ناشناخته کشیده می‌شود...

به گزارش اطلاع با ما تاسیسات موشکی زیرزمینی عماد ۴نجیة دهشة:1- سرتیپ دکتر هشام جابر این تاسیسات نظامی را «شهری زیرزمینی» با تجهیزات کامل توصیف کرد و اشاره کرد که مکان دقیق، همچنین ورودی و خروجی به علاوه تونل‌های سری آن که به اماکن ناشناخته کشیده می‌شود، نامعلوم است و هیچ کس نتوانسته حتی یک ورودی آن را پیدا کند. این شهر زیرزمینی احتمال دارد تا اراضی اشغالی شمال فلسطین نیز امتداد پیدا کرده باشد.

۲- جابر در گفتگو با سایت «الجزیره» باور دارد این ویدئو نشان می‌دهد که از این تونل‌ها برای عبور وسایل نقلیه، کامیون‌ها و حتی خودروهای چهار چرخ متحرک استفاده می‌شود. این تونل‌ها همچنین دارای امکانات مدرن روشنایی و ارتباطی است و از چندین طبقه و نه فقط یک طبقه تشکیل شده است.

۳- سرتیپ جابر اشاره کرد زمان انتشار این ویدئو پیام روشنی برای اسرائیلی‌ها دارد با این مضمون که این تاسیسات تنها بخشی از سامانه موشکی آن‌ها است که نام آن «عماد ۴» است و این باور وجود دارد که تاسیساتی به نام عماد۱، ۲ و ۳ نیز وجود دارد.

۴- بر اساس تحلیل او این ویدئو هشداری قوی به تل آویو به شمار می‌رود مبنی بر این‌که این «شهر زیر زمینی» در انتظار آن‌ها خواهد بود، چنانچه جنگی گسترده را علیه لبنان آغاز کنند. او افزود اگر اسرائیلی‌ها نتوانستند تونل‌های غزه را طی ده ماه گذشته کشف کنند؛ بنابراین نمی‌توانند بعد از چند سال تونل‌های لبنان را کشف کنند و هدف این پیام بازدارندگی آن‌ها در برابر اتخاذ هرگونه گامی بی‌پروا علیه جنوب لبنان است.

۵- جابر تصریح کرد دشمن اسرائیلی هنوز اطلاعات زیادی درباره موشک‌های حزب‌الله به‌ ویژه موشک‌های نقطه ‌زن ندارد و با وجود ماهواره‌ها نتوانسته است پایگاه‌های این موشک‌ها را با دقت شناسایی کند.

۶- ابراهیم حیدر، تحلیلگر سیاسی نیز درباره دو معنی اصلی این ویدئو به سایت «الجزیره» گفت:
ـ نخست: تاکید بر توانایی حزب‌الله در میدان نبرد و پرتاب موشک که نشانگر آمادگی‌اش برای پاسخگویی است.
ـ دوم: تاکید بر توازن بازدارندگی مربوط به فشارهای اعمال شده بر مذاکرات جاری در دوحه به منظور محقق ساختن دستاورد آتش‌بس در غزه.

۷- حیدر اشاره کرد ویدئوی منتشر شده از سوی حزب الله که موشک‌ها، پرتابگرها و تاسیسات زیربنایی را نشان می‌دهد، بخشی از کارزار این حزب برای نشان دادن آمادگی خود به منظور پاسخ به ترور فواد شکر است. همچنین تلاش می‌کند از طریق این ویدئو خود را به عنوان قدرتی آماده پاسخ گویی نشان دهد. حیدر تاکید کرد حزب الله از موضع خود عقب نشینی نخواهد کرد و به دنبال دستیابی به توازنی بازدارنده در برابر اشغالگران اسرائیلی است.

۸- حیدر تاکید کرد حزب الله به تصمیم جنبش حماس درصورت دستیابی به آتش بس و موافقت جنبش با آن پایبند خواهد بود و اگر این دستاورد محقق شود، حزب الله رویارویی در جبهه جنوب را متوقف خواهد کرد.

برچسب ها :حزب الله ، موشک

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.