کد خبر : 138016
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مهر 1403 - 14:43

بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا چه وقتی است؟

بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا چه وقتی است؟
بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا قبل از شروع فصل پاییز و سرماست. علائم این ویروس سرماخوردگی است ولی در بعضی شرایط می‌تواند منجر به بستری شدن یا فوت افراد شود.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از خبر فوری، دکتر نوری زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد علوم پزشکی تهران به خبرهای فوری مهم گفت:بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا قبل از شروع فصل پاییز و سرماست. علائم این ویروس سرماخوردگی است ولی در بعضی شرایط می‌تواند منجر به بستری شدن یا فوت افراد شود.

هرساله در سطح جهان مطالعاتی برای شناسایی سویه‌ ویروس آنفولانزا انجام می‌شود تا متناسب با آن واکسن تولید شود. به همین دلیل افراد باید تزریق سالانه واکسن آنفولانزا را انجام دهند.

تزریق این واکسن به همه افراد توصیه نمی‌شود ولی باید کودکان، نوزادان، افراد مسن، زنان باردار و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند تزریق کنند.

در کشور ما واکسن آنفولانزا به صورت رایگان در اختیار خانم‌های باردار قرار می‌گیرد اما اگر دولت بتواند کودکان، سالمندان و افرادی که در معرض خطر بیشتری هستند را واکسینه کند زمستان بهتری خواهیم داشت و هزینه‌های دارو و درمان نیز بالا نخواهد رفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.