کد خبر : 143425
تاریخ انتشار : جمعه 20 مهر 1403 - 12:54

بلومبرگ: ایران خواستار افزایش قیمت نفت صادراتی به چین شد

بلومبرگ: ایران خواستار افزایش قیمت نفت صادراتی به چین شد
بلومبرگ در گزارشی تایید نشده نوشت: فروشندگان ایرانی قصد دارند نفت خود را با قیمت بالاتری به پالایشگاه‌های مستقل چین که اصلی‌ترین خریداران نفت ایران هستند، بفروشند.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از  تسنیم، ایران نفت خود را با تخفیف کمتری نسبت به نفت خام برنت در اختیار خریداران چینی قرار می‌دهد. فروشندگان ایرانی قصد دارند نفت خود را با قیمت بالاتری به پالایشگاه‌های مستقل چین بفروشند.

پالایشگاه‌های خصوصی چین اصلی‌ترین خریداران نفت تحریم شده ایران هستند و دو طرف یک رابطه تجاری قابل قبول در این زمینه دارند. ایران نفت خام خود را که به خاطر تحریم‌ها به سختی خریدارانی در دنیا دارد، به این پالایشگاه‌ها می‌فروشد.

چین همچنان پس از اعمال تحریم‌های دوباره بر نفت ایران در 2018 خریدار نفت این کشور باقی مانده و اعلام کرده از تحریم‌های یک جانبه آمریکا حمایت نمی‌کند.

اما طبق گفته منابع بلومبرگ، اخیراً اختلافاتی بین فروشندگان ایرانی و خریداران چینی به وجود آمده، چون ایران قصد دارد یک دلار در هر بشکه بر قیمت نفت خام خود بیفزاید.

ایران در آخرین قراردادهای تجاری خود نفت خام سبک را 3 دلار و 50 سنت پایین‌تر از شاخص نفت برنت و نفت سنگین را حدود 7 دلار و 50 سنت کمتر از شاخص برنت ارائه داده است.

به نظر می‌رسد تشدید تنش‌ها در خاورمیانه از دلایل بالا رفتن قیمت نفت این کشور بوده است.‌

ایران و چین در اوایل سال جاری میلادی هم بر سر قیمت نفت اختلاف داشتند. پالایشگاه‌های مستقل چین خرید نفت خام ایران را در ماه فوریه به تعویق انداختند چون ایران خواستار قیمت بالاتر و همچنین پرداخت قبل از بارگیری محموله‌ها شده بود. این اختلاف در نهایت به نفع فروشندگان ایرانی حل و فصل شد.

برچسب ها :افزایش قیمت ، نفت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.