کد خبر : 106849
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 خرداد 1403 - 17:05

برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه  شرکت توزیع داروپخش خرداد ۱۴۰۳

برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه  شرکت توزیع داروپخش خرداد ۱۴۰۳
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت توزیع داروپخش با نماد دتوزیع روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۹ ساعت ۱۴ ظهر  با حضور اعضای هیئت رئیسه، نمایندگان سازمان بورس، حسابرس و بازرس قانونی، معاونین و مدیران شرکت سرمایه گذاری داروئی تأمین و اعضای هیئت مدیره و معاونین و مدیران شرکت توزیع داروپخش و  ۸۹.۱۵ درصد از سهامداران رسما در سالن همایش های مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد.

به گزارش اطلاع با ما، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت توزیع داروپخش با نماد دتوزیع روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۹ ساعت ۱۴ ظهر  با حضور اعضای هیئت رئیسه، نمایندگان سازمان بورس، حسابرس و بازرس قانونی، معاونین و مدیران شرکت سرمایه گذاری داروئی تأمین و اعضای هیئت مدیره و معاونین و مدیران شرکت توزیع داروپخش و  ۸۹.۱۵ درصد از سهامداران رسما در سالن همایش های مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد.

جلسه به ریاست دکتر عقیل آرین نژاد مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین بعنوان رئیس مجمع آغاز گردید و علیرضا خوز به عنوان مدیر عامل جهت ارائه گزارش عملکرد شرکت منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۲ در جایگاه حاضر شده و گزارش خود را در چهار بخش ارائه نمودند:

 معرفی و پیشینه شرکت:

ایشان تاریخچه تاسیس از سال ۱۳۳۴، پذیرش در بورس در سال ۱۳۹۸، وضعیت آخرین افزایش سرمایه، جایگاه شرکت در صنعت پخش و چشم انداز شرکت توزیع داروپخش در افق ۱۴۰۳ با عناوین در دسترس تر از همیشه، راهبر صنعت توزیع و نقش آفرینی فزاینده در ارتقای سطح سلامت بیان نمودند. سپس وضعیت ترکیب سهامداران شرکت به تفکیک حقیقی و حقوقی را تشریح کرده و گفتند مجموعه تیپیکو ۸۹.۲ درصد و سایرین ۱۰.۸ درصد مالکیت سهام شرکت را دارا هستند و گزارشی از وضعیت تغییرات و افزایش سرمایه شرکت، ارزش بازار سرمایه و گزیده ای از اطلاعات مالی شرکت را ارائه نمودند.

تحلیل بازار / صنعت؛

بخش دوم گزارش علیرضا خوز ابتدا عملکرد شرکتهای پخش برتر را طی ۵ سال گذشته مورد بررسی قرار دادند که شرکت توزیع داروپخش بالاترین میزان فروش، رشد و سهم بازار را به خود اختصاص داده است و در عملکرد فصلی سال ۱۴۰۲ نیز با اقداماتی نظیر تقویت سبد از مرداد ماه، بازپس گیری سهم شرکتهای تیپیکو در سبد و نظم و انضباط مالی و مدیریت منابع و مصارف را با شعار گام برداشتن در مسیر بهبود ارائه نمودند.

عملکرد شرکت؛

وی در بخش سوم گزارش خود به عملکرد شرکت در سال ۱۴۰۲ پرداختند و اهم اطلاعات صورت سود و زیان شرکت با کسب سود خالص ۵۰۵ میلیارد تومان، سود عملیاتی ۱۰.۶۸۶ میلیارد تومان و سود ناخالص ۲۰.۴۴۹  میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ را تشریح نمود و ادامه گفتند جریان نقدی عملیاتی با رقم ۲۰۲ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به منفی ۲.۳۳۵ ریال در سال ۱۴۰۱ کاهش یافت که با برنامه ریزی دقیق و اقدام مناسب به رقم ۷.۰۲۴ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ بهبود پیدا کرد.

سپس گزارشی از شاخص های کلیدی و نسبت های مالی و اهم اطلاعات صورت وضعیت مالی و ترازنامه شرکت را ارائه نموده و سیاست ها و برنامه های شرکت در سه بخش فروش، کنترل هزینه های عملیاتی و کنترل هزینه های مالی و روش های تأمین مالی تشریح کردند.

سایر فعالیت ها و برنامه ها و اقدامات شرکت؛

علیرضا خوز در بخش چهارم سخنان خود وضعیت سرمایه های انسانی و اهم شاخص ها در این بخش را بیان نمودند و افزودند برنامه و فرآیندهای منابع انسانی در حال اجراست که این برنامه ها منجر به افزایش رضایت شغلی و تعهد سازمانی شده است. وی اهم پروژه ها و اقدامات انجام شده شرکت را که با برنامه ریزی و زمان بندی اجرای شده بود را بیان کرده و پروژه ها و برنامه های آتی و در دست اقدام را برشمردند و ابراز امیداوری کردند که این برنامه ها که در راستای تحقق اهداف عالیه شرکت تعیین شده است در موعد مقرر افتتاح و اجرائی خواهد شد.

ایشان اقداماتی که در مسیر بهبود و توسعه در سال ۱۴۰۳ اجرائی شده و منجر به فروش ۲.۵۵۶ میلیارد تومانی در اردیبهشت ماه شده است را بیان کردند و افزدند این رقم در شرکت توزیع داروپخش و صنعت پخش بی سابقه بوده و در مقایسه تجمیعی دو ماهه سال ۱۴۰۳ نیز نسبت به سایر شرکتهای پخش رشد قابل توجهی را رقم زده است. وی اهداف پیش روی شرکت را در جهت بهبود سبد شرکت و بازپس گیری سهم بازار و پیشتازی در جایگاه نخست صنعت دارو بیان کردند.

نوری نماینده حسابرس و بازرس قانونی شرکت (سازمان حسابرسی) گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی و صورتهای مالی شرکت را ارائه نمودند. سپس به سوالات سهامداران و حاضرین و همچنین سوالات برخط پاسخ لازم ارائه شد.

در انتهای مجمع عمومی عادی با رای مثبت حاضرین مبلغ ۱۹۵۰ ریال سود به ازای هر سهم تعیین گردید و جلسه به کار خود پایان داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.