کد خبر : 123902
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مرداد 1403 - 15:20

جنگ‌ روایت‌ ها

بررسی ابعاد ترور اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی و واکنش نهادهای امنیتی ایران

بررسی ابعاد ترور اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی و واکنش نهادهای امنیتی ایران
پس از اقدام تروریسـتی رژیم‌صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که به صورت رسمی و با گذرنامه دیپلماتیک در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری شرکت کرده بود، سپاه پاسداران در اولین اطلاعیه‌ خود اعلام کرد، علت و ابعاد حادثه در دست بررسی بوده و نتایج آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

به گزارش اطلاع با ما  بررسی ابعاد ترور اسماعیل هنیهپس از اقدام تروریسـتی رژیم‌صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که به صورت رسمی و با گذرنامه دیپلماتیک در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری شرکت کرده بود، سپاه پاسداران در اولین اطلاعیه‌ خود اعلام کرد، علت و ابعاد حادثه در دست بررسی بوده و نتایج آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

قطعاً با وجود پیچیدگی‌های خاص این عملیات تروریستی، هرگونه اظهارنظر عجولانه و غیرمستند توهین به افکار عمومی تلقی می‌شود. لذا کارشناسان امر، با وجود اشراف بر اهمیت روایت اول و صحیح، اتقان و قطعیت در این پرونده را فدای اطلاع‌رسانی عجولانه نکردند.

در این اثنا، رسانه‌های معاند تلاش کردند با ورود قدرتمند در فضای شایعه‌سازی و دروغ‌پردازی، به تشویش اذهان عمومی دست زده و با زیر سؤال بردن توان اطلاعاتی و امنیتی کشور، این عملیات تروریستی پیچیده را که آمریکا و رژیم صهیونیستی آن را طراحی و اجرا کرده‌اند، به یک عملیات نفوذ در بدنه کشور و جبهه مقاومت تقلیل بدهند.

از سویی برخی افراد نیز برای جذب فالوور، لایک و ارضای شهوت دیده شدن،خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمن ریختند. لذا نکته ضروری بهره‌مندی از تحلیل صحیح با استفاده از منابع رسمی و معتبر است. کما اینکه در جدیدترین اطلاعیۀ سپاه زوایای جدیدی از این عملیات تروریستی بازگو شد.

برخی رسانه‌ها مانند «نیویورک‌تایمز» و «سی‌ان‌ان» دربارۀ شیوۀ شهادت هنیه ادعاهایی را به نقل از منابع آگاه مطرح کردند که براساس آن هنیه با بمبی که دو ماه پیش در اتاقش کار گذاشته شده، به شهادت رسیده که گزارش نیویورک‌تایمز به طرز فاحشی مملو از فیک‌نیوز است و با هدف عملیات روانی نوشته شده و می‌خواهد این عملیات را امنیتی جلوه داده و در نتیجه پاسخ نظامی را غیرمتناسب معرفی کند.

هدف دیگر این دروغ‌پردازی‌ها سرعت بالای نهادهای اطلاعاتی ایران در شناسایی ریشه‌های ترور پس از اقدامات تروریستی در کشور است. در این زمینه معاون اطلاعات نیروی قدس سپاه با تأکید بر اینکه ابعاد گوناگون ترور شهید هنیه در حال بررسی است، خاطرنشان کرد، در این ترور، مسئله نفوذ مطرح نیست.

تجربه مقابله نهادهای امنیتی ایران در برابر بیش از ۵۰ سرویس جاسوسی فعال در منطقه از وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه نهادهای قدرتمندی ساخته که عملیات روانی دشمن در جهت فریب این نهادها به‌ طور جدی فعال است. فقط واحد ضدّتروریسم وزارت اطلاعات از اول خرداد تا ۱۵ تیر امسال، ۷۹ ضربه به تروریست‌ها در رویارویی مستقیم با آنها داشته است.

خط رسانه‌ای ضدانقلاب در ماجرای ترور اسماعیل هنیه از این جهت نیز قابل تأمل است تا با فریب دستگاه امنیتی کشور ریشه‌یابی ترور را دچار تردید و خطا کند. دشمن می‌خواهد با روایت‌سازی جعلی و مخدوش‌سازی امنیت روانی جامعه ایرانی، امنیت اجتماعی کشور را برهم‌ بزند. یقیناً به پشتوانه قدرت،تجربه و هوشیاری جامعه اطلاعاتی و مردم بصیر ایران، سربازان جان‌فدای وطن به خونخواهی شهید اسماعیل هنیه، ضربه اساسی بر پیکره‌ رژیم غاصب وارد خواهند کرد.

برچسب ها :اسرائیل ، هنیه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.