کد خبر : 133221
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 شهریور 1403 - 21:49

بحران در گرجستان

بحران در گرجستان
در پی بالا گرفتن اختلافات رییس جمهور، نخست وزیر و‌ مجلس گرجستان، ناآرامیها در این کشور در حال شدت گرفتن است. ایراکلی کوباخیدزه نخست وزیر از حزب رویای گرجستان، سالومه زورابیشویلی را به دلیل تخطی از قوانین مصوب، دست نشانده ی غرب و ساقط از ریاست جمهوری دانست.

به گزارش اطلاع با ما بحران در گرجستاندر پی بالا گرفتن اختلافات رییس جمهور، نخست وزیر و‌ مجلس گرجستان، ناآرامیها در این کشور در حال شدت گرفتن است. ایراکلی کوباخیدزه نخست وزیر از حزب رویای گرجستان، سالومه زورابیشویلی را به دلیل تخطی از قوانین مصوب، دست نشانده ی غرب و ساقط از ریاست جمهوری دانست.

زورابیشویلی متولد فرانسه، مورد حمایت ناتو است و‌ با قوانین پارلمان گرجستان در مورد شفافیت مالی ngo های مورد حمایت غرب (با بیش از ۲۰٪ حمایت مالی بیگانه) و ممنوعیت تبلیغات lgbt در این کشور مخالف است.

قانون ممنوعیت تبلیغات همجنسبازان در مجلس گرجستان با ۸۱ رای موافق در مقابل صفر رای مخالف تصویب شد. اتحادیه اروپا و ناتو در حمایت از رییس جمهور دست نشانده، الحاق گرجستان به اتحادیه اروپا و ناتو را به حالت تعلیق در آوردند.

سرنوشت کودتاها و انقلابهای رنگی مورد حمایت غرب در قفقاز:

-انقلاب نارنجی اوکراین (میدان):
التهابات سیاسی شدید داخلی، کسب رتبه اول عدم شفافیت و فساد در اروپا، جنگ داخلی با روس تباران دونباس از ۲۰۱۴، تهاجم نظامی روسیه از ۲۰۲۲
– انقلاب رز قرمز گرجستان:
بالا گرفتن اختلافات داخلی سیاسی و اجتماعی، دخالت مستمر قدرتهای غربی از طریق تاسیس ngo های متعدد
– انقلاب مخملی ارمنستان:
از دست دادن حمایت روسیه پس از سرنگونی دولت دست نشانده ی روس توسط پاشینیان، شکست نظامی کامل در قره باغ به دست آذربایجان، از دست رفتن کنترل دولت بر مناطقی از خاک ارمنستان، عدم حمایت امریکا و فرانسه از ارمنستان در مقابل حمایت کامل ترکیه و اسراییل از آذربایجان در جنگ

برچسب ها :قانون ، گرجستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.