کد خبر : 139934
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مهر 1403 - 22:02

با نابودی حزب‌ الله، دیگر مانعی برای حمله به ایران وجود ندارد

با نابودی حزب‌ الله، دیگر مانعی برای حمله به ایران وجود ندارد
۲۷ سپتامبر مهم‌ترین روز در خاورمیانه از زمان دستیابی به توافق ابراهیم است.  من ساعات زیادی را صرف مطالعه حزب الله کرده‌ام و هیچ متخصصی روی زمین وجود ندارد که فکر کند کاری که اسرائیل برای از بین بردن و تحقیر آنها انجام داده، ممکن باشد!

به گزارش اطلاع با ما نابودی حزب‌ الله- جرد کوشنر داماد ترامپ گفت:۲۷ سپتامبر مهم‌ترین روز در خاورمیانه از زمان دستیابی به توافق ابراهیم است.  من ساعات زیادی را صرف مطالعه حزب الله کرده‌ام و هیچ متخصصی روی زمین وجود ندارد که فکر کند کاری که اسرائیل برای از بین بردن و تحقیر آنها انجام داده، ممکن باشد!

این خیلی مهم است زیرا ایران اکنون کاملاً در معرض خطر قرار گرفته است. دلیل اینکه تأسیسات هسته‌ای ایران با وجود سیستم‌های دفاع هوایی ضعیف شان تاکنون نابود نشده، این است که حزب‌الله تفنگ پُر شده اش را به سمت اسرائیل نشانه رفته بود. ایران ۴۰ سال گذشته اش را صرف ساختن این قابلیت به عنوان عامل بازدارنده خود کرده است.

پرزیدنت ترامپ اغلب می‌گوید: «ایران هرگز در جنگ پیروز نشده، اما هرگز در مذاکره‌ای هم شکست نخورده». جمهوری اسلامی زمانی که جان حماس، حزب الله، سوریه و حوثی ها را به خطر می اندازد، بسیار سفت و سخت‌تر از زمانی است که جان خود را به خطر می اندازد. تلاش‌های احمقانه آنها برای ترور رئیس‌جمهور ترامپ و هک کردن کمپین ترامپ، بوی ناامیدی می دهد و ائتلاف بزرگ[جهانی و منطقه ای] علیه آنها را منسجم‌تر میکند.

رهبری ایران در خاورمیانه قدیمی گیر افتاده است، در حالی که همسایگان آنها در شورای همکاری خلیج فارس با سرمایه گذاری بر روی جمعیت و زیرساخت های خود به سوی آینده می روند. آنها در حال تبدیل شدن به آهنرباهای پویا برای استعداد و سرمایه گذاری هستند در حالی که ایران عقب تر و عقب تر می افتد. با از نابودی نیروهای نیابتیِ منطقه ای و تهدیدهای ایران، امنیت و رفاه منطقه برای مسیحیان، مسلمانان و یهودیان به طور یکسان افزایش خواهد یافت.

اسرائیل اکنون خود را با تهدید غزه که عمدتاً خنثی شده و فرصت خنثی کردن حزب الله در شمال را می بیند. این مایه تاسف است که چگونه به اینجا رسیدیم، اما شاید در پایان یک خط نقره ای وجود داشته باشد.

هر کسی که خواستار آتش‌بس در شمال و لبنان است اشتباه می‌کند. هیچ بازگشتی برای اسرائیل وجود ندارد. اسرائیلی ها اکنون نمی توانند کار را به پایان نرسانند و زرادخانه ی حزب الله را که به سوی اسرائیل هدف گرفته شده، کاملاً از بین نبرند. اسرائیل هرگز فرصت دیگری [برای نابودی کامل حزب الله] نخواهد داشت.

پس از موفقیت‌های تاکتیکی درخشان در [مواد منفجره گذاشتن در پیجرها توسط موساد] و منفجر کردن سریع پیجرها، رادیوها و ترور و کشتن کل رهبران حزب الله، اینک انبار تسلیحات عظیم حزب‌الله بدون محافظ و بدون سرنشین است. اکثر مبارزان حزب الله در تونل های خود پنهان شده اند. افراد زنده مانده  آنقدر مهم نیستند که قادر باشند از پیجر استفاده کنند و دیگران را به جلسه رهبری دعوت کنند. ایران نیز دچار ناامنی شده و مطمئن نیست که تا چه حد [اسرائیل] به حکومت اش نفوذ کرده است. عدم استفاده کامل از این فرصت برای نابود کردن تهدید حزب الله غیرمسئولانه است.

من داستان های شگفت‌انگیزی در مورد چگونگی جمع آوری اطلاعات توسط اسرائیل در ۱۰ ماه گذشته با برخی فناوری های درخشان و ابتکارات جمع سپاری شنیده‌ام. اما امروز، با تایید کشته شدن نصرالله و حذف حداقل ۱۶ فرمانده ارشد تنها در ۹ روز، اولین روزی بود که به خاورمیانه بدون زرادخانه کامل ایران که هدفش اسرائیل بود فکر کردم. بنابراین دست یابی به دستاوردهای مثبت بیشتر[نابودی کامل حزب الله و همه امکانات اش] امکان پذیر است.

این لحظه ای برای ایستادن پشت ملت صلح‌طلب اسرائیل و بخش بزرگی از لبنانی‌هایی است که گرفتار حزب‌الله شده‌اند و می خواهند به دوران شکوفایی کشورشان و بیروت به عنوان یک شهر جهانی بازگردند. مسئله اصلی بین لبنان و اسرائیل، ایران است. در غیر این صورت از همکاری مشترک، منافع زیادی نصیب مردم اسرائیل و لبنان خواهد شد.

حرکت درست اکنون برای آمریکا این است که به اسرائیل بگوید کار را تمام کند. اکنون خیلی دیر شده و این فقط جنگ اسرائیل نیست. بیش از ۴۰ سال پیش، حزب الله ۲۴۱ نظامی ارتش آمریکا از جمله ۲۲۰ تفنگدار دریایی را کشت. این تنها مرگبارترین روز برای تفنگداران دریایی ایالات متحده از زمان نبرد ایوو جیما است. در همان روز، حزب الله ۵۸ چترباز فرانسوی را کشت.

و اکنون، در حدود شش هفته گذشته، اسرائیل به همان اندازه تروریست های موجود در فهرست تروریست های تحت تعقیب ایالات متحده را از بین برده است که ایالات متحده در ۲۰ سال گذشته دنبال آنها بوده است. از جمله ابراهیم عقیل، رهبر سازمان جهاد اسلامی حزب الله که طراح قتل آن تفنگداران دریایی در سال ۱۹۸۳ بود.

برچسب ها :اسرائیل ، حزب الله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.