کد خبر : 146659
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 آبان 1403 - 22:30

بازدهی بازارها از ۲۶ مهر تا ۳ آبان/ طلا سقف بازدهی هفت ماهه را شکست

بازدهی بازارها از ۲۶ مهر تا ۳ آبان/ طلا سقف بازدهی هفت ماهه را شکست
بازدهی بازارها در هفته منتهی به ۳ آبان ۱۴۰۳ با رشد قابل توجه قیمت طلا و دلار و ریزش بورس همراه شد.

به گزارش اطلاع با ما، بازدهی بازارهابازدهی بازارها در هفته اخیر با رشد قابل توجه قیمت طلا و در مرتبه بعد دلار همراه شد.

گفتنی است قیمت طلا و سکه متاثر از خبر ضرب سکه با تاریخ سال ۱۴۰۳ در آخرین روز هفته روند کاهشی داشت و در غیر این صورت قیمت سکه و طلا بازدهی بیشتری را ثبت می‌کرد.

دلار نزدیک ۵۰۰۰ هزار تومان گران شد

قیمت دلار از ۲۶ مهر تا ۳ آبان بازدهی ۷.۲۸ درصدی و افزایش قیمت چهار هزار و ۶۵۰ تومانی داشت. در آخرین معامله روز پنجشنبه اسکناس آمریکایی در میانه کانال هشتم از کریدور ششم بسته شد. معامله‌گران معتقدند افزایش قیمت دلار حاصل اخبار نامساعد سیاسی است و ارزپاشی سیاست‌گذار تنها توانسته سرعت رشد دلار را کمی کند کند.

بازدهی طلا به ۱۰ درصد نزدیک شد

روز پنجشنبه ۳ آبان هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت چهار میلیون و ۵۸۲ هزار و ۴۰۰ تومانی رسید و رشد قیمت ۴۰۶ هزار و ۸۰۰ تومانی را در یک هفته اخیر داشت. این هفته طلا با رشد ۹.۷۴ درصدی به کار خود پایان داد.

در هفته اخیر هر مثقال طلای ۱۸ عیار روی رقم ۱۹ میلیون و ۸۵۷ هزار تومانی ایستاد و با رشد ۹.۶۸ درصدی و افزایش قیمت یک میلیون و ۷۵۳ هزار تومانی به کار خود پایان داد.

گفتنی است از ۲۶ مهر تا سوم آبان طلای جهانی همانند هفته گذشته رشد قیمت ۵۹ دلاری داشت. بازدهی اونس جهانی طلا در هفته اخیر ۴.۰۶ دلار رشد داشت و طلای جهانی در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۷۳۸ دلاری در حال معامله است.

سکه در یک هفته بیش از ۲ میلیون تومان گران شد

در هفته اخیر سکه امامی بازدهی ۴.۵۶ درصدی و رشد قیمت دو میلیون و ۳۶۵ هزار تومانی داشت. این قطعه در آخرین معامله روز پنجشنبه ۳ آبان با قیمت ۵۴ میلیون و ۲۸۵ هزار تومانی به کار خود پایان داد.

روز پنجشنبه قیمت سکه بهار آزادی در سطح ۴۸ میلیون و ۶۷۵ هزار تومانی قرار گرفت. در آخرین معامله این هفته نیم‌سکه با قیمت ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه با رقم ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی معامله شد. سکه گرمی نیز در سطح هشت میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی قرار گرفت. گفتنی است در مدت یادشده تمام قطعات سکه به غیر از سکه گرمی به کانال‌های قیمتی بالاتر صعود کردند.

فرار ۱۶۰۰ میلیارد تومانی حقیقی‌ها به سوی بازارهای موازی

در روزهایی که قیمت دلار و طلا سقف‌شکنی کردند، بازار سهام روزگار غریبی را پشت سر گذاشت، به نحوی که شاخص کل طی پنج روز کاری این هفته با ریزش 4.6 درصدی از تراز دو میلیون و 65 هزار واحد در پایان هفته گذشته به یک میلیون و 970 هزار واحد در پایان بورس چهارشنبه رسید.

این روند در سهم‌های کوچک بازار نیز دیده شد و شاخص هم‌وزن در این هفته با کاهش حدود 3.72 درصدی به تراز 655 هزار واحدی رسید.

متوسط حجم معاملات خرد به 5.76 میلیارد برگه سهم رسید

طی پنج روز معاملاتی هفته ابتدایی آبان، متوسط روزانه حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی به 5.76 میلیارد برگه سهم رسید.

میانگین ارزش معاملات خرد به 2,332 میلیارد تومان رسید

میانگین ارزش معاملات نیز در این هفته رقم جالبی ثبت نکرده است؛ به طوری که میانگین هفتگی این رقم دو هزار و 332 میلیارد تومان است.

1.6 همت پول حقیقی از بورس خارج شد

در نهایت باید گفت شدت روند نزولی سهم‌های بازار، تراز پول حقیقی هفتگی را منفی کرد و طی پنج روز کاری بیش از هزار و 600 میلیارد تومان پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خارج شده است. این روند در روز چهارشنبه وخیم‌تر از سایر روزهای هفته بود و بیش از 520 میلیارد تومان پول از بورس خارج شد.

برچسب ها :بازدهی بازارها ، طلا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.