کد خبر : 117438
تاریخ انتشار : شنبه 30 تیر 1403 - 10:22

ایروانی: جرایم سازمان‌یافته فراملی از نگرانی‌های مهم ایران است

ایروانی: جرایم سازمان‌یافته فراملی از نگرانی‌های مهم ایران است
امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به چالش‌های فوری که افغانستان با آن مواجه است، بیان کرد که همکاری تقویت‌شده بین سازمان ملل و سازمان همکاری شانگهای پتانسیل قابل‌توجهی برای تسریع ثبات و توسعه در افغانستان دارد.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از دانشجو، امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، در جلسه‌ای با حضور مقامات بین‌المللی بر اهمیت همکاری‌های بین‌المللی برای بهبود امنیت و توسعه تاکید کرد. وی اظهار داشت که این همکاری‌ها نه تنها به هم وابسته و تقویت‌کننده هستند، بلکه به مقابله با تهدید‌ها و چالش‌های جهانی کمک می‌کنند.

اهمیت چندجانبه‌گرایی در مقابله با چالش‌های جهانی

ایروانی به بیست و چهارمین نشست سران سازمان همکاری شانگهای (SCO) که در ۳ و ۴ ژوئیه در آستانه برگزار شد، اشاره کرده و به اهمیت ویژه همکاری مؤثر و ارتقاء‌یافته بین سازمان ملل و سازمان همکاری شانگ‌های پرداخت. وی بیان کرد که جرایم سازمان‌یافته فراملی و سایر اشکال جرایم فراملی از نگرانی‌های مهم ایران هستند و فرصتی برای تعاملات عملی بین سازمان ملل و سازمان همکاری شانگ‌های فراهم می‌کنند.

نقش سازمان همکاری شانگهای در پیشبرد چالش‌های بین‌المللی

سفیر ایران به ساختار چندبعدی سازمان همکاری شانگهای اشاره کرد و گفت که این سازمان می‌تواند به‌طور فعال به امور بین‌المللی کمک کند و به دولت‌های ملی در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی یاری رساند. او همچنین بر حمایت سازمان همکاری شانگهای از امور بین‌المللی در پیشگیری و حل مناقشات، مبارزه با تروریسم، جرایم فراملی، جلوگیری از جرایم غیرقانونی و تضمین امنیت اطلاعات بین‌المللی تاکید کرد.

تقویت مشارکت برای مقابله با تهدید‌های نوظهور

ایروانی با بیان این دیدگاه که تقویت این مشارکت برای مقابله مؤثر با تروریسم، جرایم فراملی و سایر تهدید‌های سنتی و نوظهور ضروری است، افزود که این امر در نهایت به صلح و توسعه جهانی کمک می‌کند. او اعلام کرد که ایران از همکاری نزدیک بین دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد و کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های برای مبارزه با تجارت غیرقانونی مواد مخدر و جرایم سازمان‌یافته حمایت می‌کند.

همکاری برای ثبات و توسعه افغانستان

سفیر ایران با اشاره به چالش‌های فوری که افغانستان با آن مواجه است، بیان کرد که همکاری تقویت‌شده بین سازمان ملل و سازمان همکاری شانگهای پتانسیل قابل‌توجهی برای تسریع ثبات و توسعه در افغانستان دارد. او تاکید کرد که با همکاری در زمینه امنیت، توسعه اقتصادی، کمک‌های بشردوستانه، حمایت سیاسی و یکپارچگی منطقه‌ای، سازمان ملل و سازمان همکاری شانگ‌های می‌توانند به یک افغانستان باثبات‌تر و مرفه‌تر کمک کنند.

آمادگی ایران برای همکاری‌های بین‌المللی

در پایان، ایروانی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل خود را برای تعامل و همکاری با سازمان همکاری شانگهای و سازمان ملل برای مقابله با چالش‌های پیش‌رو و ترویج صلح و امنیت اعلام می‌کند. وی تاکید کرد که پروژه‌های زیرساختی مشترک می‌تواند رشد اقتصادی افغانستان را تقویت کند و در نهایت به بهبود وضعیت کلی منطقه کمک کند.

برچسب ها :ایران ، ایروانی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.