کد خبر : 137382
تاریخ انتشار : جمعه 30 شهریور 1403 - 21:41

اوکراین استفاده از تلگرام را برای مقامات ممنوع کرد

اوکراین استفاده از تلگرام را برای مقامات ممنوع کرد
شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین روز جمعه اعلام کرد که استفاده از پیام‌رسان تلگرام را بر روی دستگاه‌های الکترونیکی نیروهای ارتش و مقامات این کشور ممنوع می‌کند.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از  خبر فوری، این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقرر شد نصب و استفاده از تلگرام در دستگاه‌های کاری مقامات دولتی، نظامیان، کارکنان بخش‌های امنیتی و دفاعی و همچنین شرکت‌های فعال در زیرساخت‌های حیاتی ممنوع شود».

یک مقام ارشد امنیتی اوکراین که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفت که نظامیان «اغلب از آن برای صحبت در مورد مسائل کاری» محرمانه استفاده می‌کنند. او افزود: «این منبع بزرگی برای درز اطلاعات است زیرا تلگرام به راحتی توسط روس‌ها هک می شود».

شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین تصریح کرد: کارمندانی که موظف به استفاده از تلگرام به عنوان بخشی از وظایف خود، به ویژه برای انتشار بیانیه‌های مطبوعاتی رسمی هستند، مشمول این قانون نمی‌شوند. تلگرام یکی از ابزارهای مهم انتشار بیانیه‌های رسمی ارتش و دستگاه‌های دولتی اوکراین از زمان آغاز حمله نظامی روسیه به این کشور بوده است.

این ممنوعیت تنها شامل دستگاه‌های کاری افراد ذکر شده بوده و ابزارهای ارتباطی خصوصی آن‌ها را در بر نمی‌گیرد.

پاول دوروف، بنیانگذار و مدیر تلگرام در ماه اوت در فرانسه بازداشت و به انتشار محتوای غیرقانونی در این شبکه اجتماعی متهم شد. این میلیاردر ۳۹ ساله روسی که شهروندی چندین کشور دیگر از جمله فرانسه را دارد، در حال حاضر اجازه خروج از این کشور را ندارد

برچسب ها :اوکراین ، تلگرام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.