کد خبر : 36541
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 آبان 1402 - 10:38

رئیس جمهور در بدو ورود به شهرکرد:

انشاالله بتوانیم نیمی از مشکلات آبی استان چهارمحال‌وبختیاری را برطرف کنیم

انشاالله بتوانیم نیمی از مشکلات آبی استان چهارمحال‌وبختیاری را برطرف کنیم
رئیس جمهور در بدو ورود به شهرکرد گفت: انشاالله بتوانیم نیمی از مشکلات آبی استان چهارمحال‌وبختیاری را برطرف کنیم.

به گزارش اطلاع با ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت، صبح امروز پنج شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ و برای انجام سفری یک روزه، با استقبال مسئولان چهارمحال و بختیاری وارد شهرکرد مرکز این استان شدند.

صبح امروز پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور پس از ورود به فرودگاه شهرکرد به شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری رفت و طرح‌های آبرسانی این استان را به طور همزمان افتتاح کرد.
انتقال آب به نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری، افتتاح سد بابا حیدر و تصفیه خانه شهر فرادنبه از مهمترین طرح‌های آبرسانی استان است که با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

رئیس جمهور گفت: هم اکنون بخشی قابل توجهی از طرح‌های آبرسانی استان که ۶۵ درصد است به ثمر نشست و از پیمانکاران قرارگاه سازندگی و مدیران برای به سامان رساندن طرح‌های آبرسانی تشکر می‌کنم.

رئیسی: دولتمردان برای رشد اقتصادی اقدامات تحول‌گرایانه داشته باشند

وی افزود: این استان کمبود آب ندارد بلکه مدیریت آب لازم دارد.

رئیسی عنوان کرد: با مدیریت و تقسیم امکانات می‌توانیم به نحوشایسته آب برای شرب و صنعت را تامین کنیم.

او گفت: سد بابا حیدر که ۱۴ سال پیش آغاز شده بود هم اکنون ۱۵۰ میلیارد تومان معادل ۱۰ برابر قبل هزینه در برداشت.

رئیسی اضافه کرد: هم اکنون مشکل اب ۱۱۷ روستا حل شده است و تا تکمیل آبرسانی به ۲۰۰ روستا کارجهادی متوقف نشود و روستا‌هایی که مشکل ابی دارند با همکاری تمام بهپخش‌ها تکمیل شود تا تنش آبی در این استان جبران شود.

وی افزود: ۱۰ هزار روستا با تنش آبی داریم که هم اکنون مشکل آب ۳ هزار و ۵۰۰ روستا حل شده است.

وی در فرودگاه شهرکرد مورد استقبال رسمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد، استاندار و جمعی از مقامات ارشد استان قرار گرفت.

آقای رئیسی در بدو ورود استان چهارمحال و بختیاری را جلوه‌ کار و تلاش با مردمی خونگرم و وفادار دانست که تمامی اقوام آن از جمله لر‌های بختیاری، ترک‌ها و فارس‌ها همه مردمانی با صفا و با وفا نسبت به انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند

وی با ادای احترام به ۲هزار و ۵۰۰ شهید، ۷ هزار جانباز و ایثارگر، خانواده‌های معظم شهدا و سرداران شهید گفت: در سفر اول مصوباتی داشتیم که باید اجرایی می‌شد و با تلاش استاندار و مدیران کار‌ها زمین نماند.

وی گفت: امروز شاهد طرح‌هایی هستیم که تصویب شد و باید اجرا شود.

رئیس جمهور افزود: چهارمحال و بختیاری استعداد‌های طبیعی و زمین حاصلخیر، آب فراوان، معادن و مراتع بسیاری دارد که با بهره برداری درست از آن ها مشکلات استان برطرف می شود.

اقای رئیسی خاطر نشان کرد: با طرح‌هایی که در استان اجرا شده نیمی از مشکلات آبی استان حل می‌شود.

وی افزود: گام مهمی که در دو سال اخیر اجرا شده است و کار‌هایی که در دست اقدام است یا در این سفر مورد تصویب قرار می گیرد باید پیگیری شود.

رئیس جمهور افزود: در استانی که این همه ظرفیت قابل توجه دارد نباید شاهد محرومیت باشیم.

از نماینده ولی فقیه در استان ، مسئولان عالی استان و تمام عزیزانی که برای رفع محرومیت استان تلاش می کنند صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی گفت: پیگیر مصوبات دور اول هستم و باید پیگیر طرح‌هایی باشم که از این پس در این استان رقم می‌خورد.

بی‌بی گل سلیمانی همان بانوی که در دور اول سفر رییس‌جمهور به سید ابراهیم رئیسی نامه داده بود، این بار در فرودگاه شهرکرد به استقبال رییس‌جمهور در دور دوم سفر رییس جمهور رفت تا از وی به صورت ویژه قدردانی کند.

 

رئیس جمهور پس از ورود به فرودگاه شهرکرد به شرکت آبفای استان خواهد رفت و طرح‌های آبرسانی استان را به طور همزمان افتتاح خواهد کرد.

انتقال آب به نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری، افتتاح سد بابا حیدر و تصفیه خانه شهر فرادنبه از مهمترین طرح‌های آبرسانی استان است که با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

حضور در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد و دیدار با مردم چهارمحال و بختیاری، بازدید از پارک علم و فناوری شهرکرد، دیدار با سران عشایر و اقوام استان، دیدار با فعالان اقتصادی، حضور در شورای اداری و نشست خبری از برنامه‌های سفر یک روزه آیت الله رئیسی به چهارمحال و بختیاری است.

رئیس جمهور قرار است تا ساعتی دیگر در اجتماع مردم این استان در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد سخنرانی کند.

در سفر هیئت دولت به استان چهارمحال و بختیاری، وزرا و اعضای هیئت دولت، آیت الله رئیسی را همراهی خواهند کرد و به عنوان نمایندگان دولت در شهرستان‌های مختلف حضور خواهند داشت.

رئیسی در فرودگاه شهرکرد گفت: اجرای طرح های آبرسانی یکی از جلوه های مهم کار در چهارمحال و بختیاری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.