کد خبر : 134254
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 شهریور 1403 - 13:32

انحصار‌های قدیمی سینما چگونه شکست؟

انحصار‌های قدیمی سینما چگونه شکست؟
سخنگوی انجمن سینماداران کشور، از موفقیت سینما شهر در شکستن انحصار‌های قدیمی سینما و بازگرداندن رونق به این صنعت خبر داد.

به گزارش اطلاع با ما  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صابری، سخنگوی انجمن سینماداران کشور، به بررسی یک تغییر مهم در حوزه سینما و سینماداری پرداخت و گفت: این تغییر ناشی از موفقیت مؤسسه سینما شهر در شکستن انحصار‌هایی بود که مدت‌ها بر صنعت سینما حاکم بود. با اقدام‌های مؤثر و شفاف‌سازی‌هایی که از سوی آقای خزاعی انجام شد، نه تنها فیلم‌های توقیفی تعیین تکلیف شدند، بلکه انحصار نیز شکسته شد.

سخنگوی انجمن سینماداران کشور در ادامه عنوان کرد: در گذشته، یک شخص رده پایین در سمفا وظیفه تعیین تکلیف را بر عهده داشت و این امر به مشکلات زیادی برای سینما‌ها منجر می‌شد. انحصار در تجهیزات فنی و سینمایی نیز به دست گروهی خاص متمرکز شده بود که اجازه نمی‌دادند شرکت‌ها و مؤسسات دیگر به این عرصه وارد شوند.

کاهش قیمت‌ها و بهبود وضعیت

وی افزود: با از بین رفتن انحصارها، قیمت‌ها کاهش یافته و به یک قیمت استاندارد و با ثبات دست یافته‌ایم. این تغییرات باعث شده تا وضعیت بهتری برای سینماداران و سینما‌ها فراهم آید.

صابری به روز‌هایی اشاره کرد که سینما‌ها به رونق برگشتند و این رونق با اقدامات توسعه‌ای بزرگی همراه بود و گفت: آقای میرزاخانی و همکارانش با اندیشه و اشراف مناسب نسبت به مشکلات این حوزه، چه در شهر‌های کلان و چه در مناطق محروم، اقداماتی را انجام دادند که منجر به توسعه ساختاری شد.

آینده روشن سینما‌ها و نیاز به توجه بیشتر

او در پایان گفت: سال گذشته، فروش سینما‌ها به بیش از هزار و سیصد میلیارد تومان رسید و وضعیت سینما‌ها و سینماداران بهبود یافته است. امیدواریم در دولت جدید به این نکات در حوزه فرهنگ و هنر توجه بیشتری شود تا خانواده‌ها در سراسر کشور بتوانند از سالن‌های مجهز بهره‌مند شوند. همچنین، تلاش برای جلوگیری از بازگشت انحصارگرایی تحت مدیریت‌های غلط و ادامه توسعه با مدیریت درست و کارآمد، از جمله اهداف مهم است.

برچسب ها :سینما ، شهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.