کد خبر : 146080
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1403 - 17:16

افزایش 20 درصدی حقوق و کف حقوق 12 میلیون تومان در لایحه بودجه 1404/ میانگین نرخ دلار بودجه 46 هزار تومان

افزایش 20 درصدی حقوق و کف حقوق 12 میلیون تومان در لایحه بودجه 1404/ میانگین نرخ دلار بودجه 46 هزار تومان
صبح امروز، لایحه بودجه سال 1404 از سوی دولت به مجلس تقدیم شد که شامل افزایش 20 درصدی حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر، از جمله شاغلان و بازنشستگان، و تعیین کف حقوق 12 میلیون تومان برای شاغلان است.

به گزارش اطلاع با ما افزایش 20 درصدی حقوق- صبح امروز، لایحه بودجه سال 1404 از سوی دولت به مجلس تقدیم شد که شامل افزایش 20 درصدی حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر، از جمله شاغلان و بازنشستگان، و تعیین کف حقوق 12 میلیون تومان برای شاغلان است. همچنین بر اساس این لایحه، میانگین نرخ دلار در بودجه 46 هزار تومان فرض شده است.

دولت نرخ ارز ترجیحی کالاهای اساسی را با تورم به‌تدریج افزایش می‌دهد و برآورد می‌شود که با تورم 30 درصد، نرخ ارز ترجیحی برای سال آینده 37 هزار تومان باشد. از سوی دیگر، بقیه ارز دولتی به قیمت 50 هزار و 200 تومان فروخته می‌شود که در نتیجه کف نرخ دلار آزاد حدود 59 هزار و 800 تومان خواهد بود.

افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان و مالیات جدید برای خودروهای لوکس و املاک با ارزش بالا

حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران نیز در سال آینده 20 درصد افزایش خواهد داشت. همچنین، معافیت مالیاتی حقوق ماهانه تا سقف 24 میلیون تومان در سال 1404 اعمال خواهد شد.

در لایحه بودجه، مالیات برای خودروهای لوکس با قیمت بیش از 5 میلیارد تومان به میزان 1 درصد افزایش یافته است. زمین‌های فاقد اعیانی و واحدهای مسکونی با ارزش بیش از 500 میلیارد ریال نیز مشمول مالیات 2 در هزار خواهند شد.

افزایش 20 درصدی حقوق

افزایش 28 درصدی میانگین حقوق کارمندان و تأکید بر بهبود وضعیت اقتصادی

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که میانگین حقوق کارمندان دولتی در سال آینده 28 درصد افزایش خواهد یافت. او همچنین بر لزوم شفافیت بیشتر در بودجه، به‌ویژه در پرداخت‌های مردمی و متناسب‌سازی‌ها، تأکید کرد. هدف از بودجه جدید کاهش تورم و تأثیر مثبت بر رشد اقتصادی است.

بازار سرمایه و کاهش فاصله دلار نیما با آزاد

در نشست فعالان بازار سرمایه، موضوعات مهمی از جمله کاهش فاصله بین نرخ دلار نیما و آزاد، تزریق منابع جدید به بازار سرمایه و عرضه خودرو در بورس کالا مطرح شد. رئیس سازمان بورس نیز بر ضرورت کاهش شکاف ارزی و تأثیرات آن بر بازار سرمایه تأکید کرد و به نیازهای اساسی برای بهبود وضعیت بازار سهام اشاره کرد.

برچسب ها :بازنشستگی ، حقوق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.