کد خبر : 35124
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آبان 1402 - 22:19

افزایش نرخ اقامت هتل‌ها با معیارهای چندگانه

افزایش نرخ اقامت هتل‌ها با معیارهای چندگانه
در جریان اعلام افزایش نرخ اقامت هتل‌ها، جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران، این موضوع را به شفافیت بیشتری توضیح داد.

به گزارش اطلاع با ما در جریان اعلام افزایش نرخ اقامت هتل‌ها، جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران، این موضوع را به شفافیت بیشتری توضیح داد. براساس اظهارات او، افزایش ۲۵ درصد نرخ اقامت در هتل‌ها، یک نسبت متوسط کشوری است که ممکن است در محدوده ۱۰ تا ۴۵ درصد در نوسانات قرار گیرد.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران بیان کرد که پیشنهاد این تشکل برای افزایش نرخ‌ها برای هتل‌ها به میزان ۴۵ درصد بوده است و آرزو دارند که این پیشنهاد به نتیجه برسد.

او همچنین به یادآوری کرد که افزایش نرخ اقامت هتل‌ها معمولاً هر سال با توجه به نرخ تورم اعمال می‌شود، اما اخیراً این افزایش در سطح رسمی در میانگین حدود ۲۵ درصد قرار گرفته است.

هتل‌‌ها ۲۵ درصد گران‌ شدند

این افزایش نرخ در هتل‌ها به عوامل متعددی چون هزینه نگهداری هتل، مواد غذایی، انرژی، دستمزد و مالیات‌ها بازگشت داده شده است که تأثیرات آن را در میزان افزایش نرخ اقامت نشان داده است. این تغییرات نشان از اهمیت بخشی از هزینه‌ها بر روی تعیین نرخ‌های اقامتی دارد.

علاوه بر این، گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس و نقش آن در مشخص نمودن الگوهای اقامتی مسافران نشان می‌دهد که نزدیک به ۷۳ درصد از سهم اقامت به کاهش هزینه‌ها مربوط به اقامت در خانه آشنایان و بستگان است.

برچسب ها :افزایش قیمت ، هتل‌

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.