کد خبر : 130940
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 شهریور 1403 - 11:23

افزایش فشار بر نتانیاهو برای حمله همه‌جانبه به حزب‌الله،

افزایش فشار بر نتانیاهو برای حمله همه‌جانبه به حزب‌الله،
پس از حملات راکتی و پهبادی گسترده روزهای گذشته حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی، فشارهای داخلی به نتانیاهو در کابینه رژیم صهیونیستی از جانب وزرای صهیونیست مذهبی همچون ایتامار بن‌گویر و بتزال اسموتریچ برای آغاز حمله همه‌جانبه و زمینی به لبنان افزایش یافته است. 

به گزارش اطلاع با ما افزایش فشار بر نتانیاهوپس از حملات راکتی و پهبادی گسترده روزهای گذشته حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی، فشارهای داخلی به نتانیاهو در کابینه رژیم صهیونیستی از جانب وزرای صهیونیست مذهبی همچون ایتامار بن‌گویر و بتزال اسموتریچ برای آغاز حمله همه‌جانبه و زمینی به لبنان افزایش یافته است.

این در حالی است که برخی دیگر از وزرا همانند یاو گالانت، وزیر جنگ رژیم معتقدند بهترین راه‌حل موجود، تداوم فشارهای دیپلماتیک برای عقب‌نشاندن حزب‌الله از مرزهاست و رژیم صهیونیستی اکنون توانایی بازکردن یک جبهه جدید را ندارد. امری که مورد قبول حزب‌الله واقع نشده است.

فشار برای آغاز جنگ همه‌جانبه علیه حزب‌الله نه فقط از جانب وزرای کابینه، بلکه از سمت افکار عمومی نیز وجود دارد. طبق آخرین نظرسنجی موسسه دموکراسی اسرائیل، مجموعاً ۴۲ درصد مردم اسرائیل خواهان انجام عملیات زمینی در عمق لبنان و ۲۵ درصد دیگر نیز خواهان پاسخ‌های شدیدتر به حزب‌الله هستند؛ اما به زیرساخت‌های این کشور خیر.

با این حال پس از درگیری روزهای گذشته که شدیدترین درگیری از زمان جنگ ۳۳ روزه بوده است، هر دو طرف سیگنال‌هایی مبنی بر عدم تمایل به آغاز جنگی همه‌جانبه نشان داده‌اند. نتانیاهو نیز که از سمت داخل با فشار برای آغاز جنگ زمینی با حزب‌الله و از سمت آمریکا با فشار برای مدیریت تنش و اجتناب از چنین جنگی مواجه است، همچنان راهبرد تداوم زدوخورد با حزب‌الله را دنبال می‌کند.

برچسب ها :حزب الله ، نتانیاهو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.