کد خبر : 125257
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 مرداد 1403 - 10:14

آیا ایران درگیر جنگ می‌شود؟

از انتقام و اقتدار تا احتمال جنگ

از انتقام و اقتدار تا احتمال جنگ
روشن است که ایران طبق قواعد پذیرفته شده بین‌المللی، در پی دفاع از تمامیت ارضی، مجازاتِ ظالم و تعرض به حریم میهمان و میهن است درعین حال آنچه مشخص است هیچ طرفی به دنبال تشدید منازعه تا سطح جنگ نیست، به جز نتانیاهو که بقای خود را در گسترش سطح درگیری‌‌ها می‌داند.

به گزارش اطلاع با ما  از انتقام و اقتدار تا احتمال جنگ– مهدی عسگری: روشن است که ایران طبق قواعد پذیرفته شده بین‌المللی، در پی دفاع از تمامیت ارضی، مجازاتِ ظالم و تعرض به حریم میهمان و میهن است درعین حال آنچه مشخص است هیچ طرفی به دنبال تشدید منازعه تا سطح جنگ نیست، به جز نتانیاهو که بقای خود را در گسترش سطح درگیری‌‌ها می‌داند.

لذا طبق تحلیل‌ها، احتمال تشدید پلکانی منازعه‌ تا سطح محدودی وجود دارد ولی دامنه‌ی آن به یک‌ جنگ تمام عیار ختم نمی‌شود.

وقوع جنگ تمام عیار نظامی، به شرایطی در داخل کشور، منطقه، وضعیت رژیم و شرکا، حمایت آمریکا و شرایط داخلی و بین‌المللی آن‌، بستگی دارد که فعلا این شرایط، به دلایل گوناگون مساعد برای وقوع جنگ نیست.

اما این یکسوی ماجراست؛ یعنی تحلیل بر روی کاغذ! مهم آن چیزی است که در عمل اتفاق می‌افتد. از رژیمی که به هیچ قاعده و چهارچوبی پایبند نیست، در هیچ لحظه‌ای نباید غافل شد، ترور #شهید_هنیه، یک نمونه آن است. بنابراین هم ضربه‌ی ما باید به قدر کافی برق‌آسا، گیج‌کننده و بازدارنده باشد و هم کشور باید برای هر شرایطی آماده و سناریوهای لازم طراحی شود.

رژیم تبهکار، اگر در کشور، چندگانگی، ضعف و سستی را احساس کند برای تشدید سطح منازعه، تهییج خواهد شد، بنابراین معنای آمادگی کامل، افزایش سطح بازدارندگی است نه جنگ‌طلبی.
در واقع جنایت و درگیری را آنها آغاز کرده‌ و ادامه داده‌اند و ما در مقام دفاع و دفع ظلم و جنایتیم.

ما جنگ‌طلب نیستیم، اما احتمال تحمیلِ جنگ در نقطه‌ای از زمان وجود خواهد داشت و کشور باید برای آن درگیری که لحظه‌ی وقوعش قطعی نیست مهیا شود.

بهترین راه برای صلح و ثبات، تولید اقتدار است.

برچسب ها :انتقام ، جنگ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.