کد خبر : 954
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1402 - 22:19

اربعین، زیارت عشق و ایمان

اربعین، زیارت عشق و ایمان
اربعین، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آیین‌های مذهبی و فرهنگی مسلمانان است که هر سال در روز چهلم شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در کربلا برگزار می‌شود.

به گزارش اطلاع با ما ،اربعین: در این روز، میلیون‌ها زائر از سراسر جهان به سوی حرم مطهر امام حسین (ع) پیاده می‌روند و با عشق و شور خود، نماد عزت و شجاعت اسلام را گرامی می‌دارند.

سفر به عراق برای زیارت امام حسین (ع)، علاوه بر فضائل و ثواب فراوان، نیاز به رعایت برخی نکات لازم دارد تا زائران بتوانند با آسایش و سلامت به انجام وظیفه خود بپردازند. در این مقاله، به برخی از این نکات اشاره می‌کنیم.

نکات قبل از سفر

زائران قبل از سفر، باید با پزشک خود مشورت کنند و در صورت داشتن هرگونه بیماری یا ناتوانی، تصمیم مناسب را بگیرند. همچنین باید داروهای ضروری خود را به همراه داشته باشند و از داروهای ممنوعه که در لیست سامانه های سماح و وزارت بهداشت قابل مشاهده است، خودداری کنند.

1.زائران باید بسته‌بندی مناسب را برای سفر خود داشته باشند و تنها وسایل ضروری خود شامل لباس اضافه، لوازم بهداشت شخصی، کوله‌پشتی سبک، کفش راحت و مناسب پیاده‌روی را به همراه داشته باشند. همچنین باید پول نقد کافی (ارز عراقی) را در جای امن نگه دارند و از حمل پول چک یا کارت‌های بانکی خودداری کنند.
زائران باید قبل از سفر، اطلاعات لازم را درباره مسیر، محل توقف، شمارۀ تلفن همراه خود و همسفران خود، آدرس سفارت یا کنسولگری جمهوری اسلامی در عراق2 و شروط و قوانین واردات و صادرات کالا3 به دست آورده و با خانوادۀ خود در ایران در ارتباط باشند.

اربعین

نکات در طول سفر

زائران باید از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس، قطار یا هواپیما استفاده کنند و در صورت سفر با خودروی شخصی، گروهی سفر کنند و از خودروهای تک‌سرنشین استفاده نکنند. همچنین باید از سلامت خودروی خود در قسمت‌های مختلف اطمینان حاصل کنند و وسایلی مانند لاستیک زاپاس، جعبه ابزار، مثلث احتیاط و خاموش‌کننده در خودرو داشته باشند و هرگز با حالت خسته و خواب‌آلوده رانندگی نکنند.
زائران باید از مسیرهای رسمی و مشخص به سمت مرزها حرکت کنند و از سفر در جاده‌های متفرقه و ناشناخته خودداری کنند. همچنین باید خودروی خود را در پارکینگ‌های معتبر که توسط سازمان‌ها و شهرداری‌های محلی راه‌اندازی شده است، پارک کنند.
زائران باید با توجه به گرمای هوا در روز، پیاده‌روی خود را در ساعات عصرگاهی انجام دهند و در طول مسیر، آب و مایعات زیاد مصرف کنند. همچنین باید از لباس‌های سبک و رنگ‌های سرد استفاده کنند و از تابش مستقیم نور خورشید پرهیز کنند. در صورت احساس هرگونه عارضۀ گرماسازی یا تشنگی شدید، باید به نزدیک‌ترین پست اورژانس یا پزشک مراجعه کنند.

نکات در حین زیارت

زائران باید با توجه به ازدحام جمعیت در اماکن مقدسۀ عراق، بر کاهش ماندگاری و حداقل توقف، خصوصا در شهر کربلا تأکید داشته باشند. همچنین باید به نظافت محل‌های زیارت، حفظ آبرو و منزلت شعائر الهی، رعایت احترام به سایر زائران و عاملین فرهنگی، اجتناب از هرگونۀ تجاوز یا تخلف قانونی، پاسخگوئی به نظام‌های امنیتی عراق و همکاری با نماینده‌گان جمهوری اسلامی در عراق توجّه داشته باشند.

برچسب ها :اربعین ، کربلا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.